reperering af flyder

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
jon.o
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 19:00
Kontakt:

reperering af flyder

Indlæg af jon.o »

Hej alle.

Min 8mm bing karburator til sco 1 gears fra 55 blev utæt. Benzinen fosse ud af den.
Jeg tror det er flydere der er utæt, så den ikke flyder op og lukker.
flyderen er lavet at et mærkeligt for mig ubestemmeligt materiale, så jeg har ingen ide om, hvordan jeg får den tømt og tætnet igen.

Håber der er nogen der har gode råd :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: reperering af flyder

Indlæg af juhl-drengen »

Mit bedste råd, gå på facebook i salgsgrupperne derinde og find en ny/tæt brugt flyder, Mona Sørensen derinde gør meget i de danske knallerter så ville ikke undre mig hvis at hun har en :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 826
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: reperering af flyder

Indlæg af Twinsport »

Hej
Er svømmeren ikke lavet af messing? Det plejer de at være på de lidt ældre modeller.

Hvis den er af messing, så bor et hul i den for at dræne den, hvorefter du lodder hullet til - og utætheden, naturligvis.

Du selvfølgelig checket at svømmeren ikke hænger?

/Steen
jon.o
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 19:00
Kontakt:

Re: reperering af flyder

Indlæg af jon.o »

Jeg tror ikke den hænger... ikke så vidt jeg ved, i hvert fald.

Den er ikke lavet af mæssing. Det ligner snarere glasfiber eller en slags filt...

Jeg har købt en helt ny kaburator af Mona på Facebook, og den fungerer perfekt, jeg vil bare gerne selv reparere den anden.
Den flyder, der sidder i den nye kaburator er i øvrigt lavet i det samme mærkelige materiale. ..
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: reperering af flyder

Indlæg af knallert »

den er nok støbt i plastic..de plejer at holde godt..måske en har forsøgt at varme/lime i den og opløst skumplasten....prøv at tage et billede..og søg efter en brugt..det er nemmere at tjekke skrot bunken hvis man ser typen..jeg han ikke lige huske hvordan de så ud..så det kan de fleste nok ikke
strynboen på test profil
jon.o
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: lør 30. maj 2015 19:00
Kontakt:

Re: reperering af flyder

Indlæg af jon.o »

Jeg fikser et billede og lægger op.
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"