Info om denne SCO?

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Lux550 freak
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 22:54
Kontakt:

Info om denne SCO?

Indlæg af Lux550 freak »

Hej SCO-forum

jeg vil høre om I kan hjælpe med lidt oplysninger på den vedhæftede sco.

Jeg ved ikke andet end at den har stået mange år i garage, har ikke noget tændrør i (!) og synes at have fundet ud af at den er fra ca 1960.

Jeg har ikke endnu fået en pris, men finder den mægtigt charmerende.

Kan du hjælpe med, hvordan en sco-kender ville vurdere den ud fra billederne og et fair prisniveau (med forbehold for de få informationer om den)?

Billede

Billede

Billede

mvh, og tak!

Lux550 Freak
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Info om denne SCO?

Indlæg af strynboen »

den hedder entelig bare, sco 1 gear.alså motoren...knallerten er solgt under mange navne..alt efter forhaldler kæden..har selv haft nogle stykker..mener en hed dixi..men der er mange navne...

det er en helt gamle type..med store hjul 24 dæk..de senere fik mindre hjul..den sidste var med 17 hjul..

prisen ....tja..jeg vil ikke give over 500 kroner for sådan en når den ikke er pæn i lakken og med orginale staferinger...og mangler bagage bære kædeskærm lyskontakter. og luftfilter..og måske choker mekanismen.lygten er også forkert til denne årgang..reservedele er vanskelige..det forreste tandhjul er nittet sammen med koblings klo navet...så du skal have en maskinarbejdet til at fremstille et nyt tandhjul..de er altid opslit...dækkene er specielle og dyre...dæk og slanger er nok ca 1000 kr..og et tandhjul måske det samme..der er forøvrigt brækket noget af kabelholderen til koblingen..så en alu svejsning eller anden blok er også i optræk..
de positive ting er motoren..den er u opslidelig..og utrolig startvillig...bare et lille skup på pedalen ..og den snurre lystigt med sine 38 cc...den har ingen optræk..men når den er i fart holder den farten pænt...lidt i stil med velo solex

men det er bare min mening...andre vil nok bude ind med andre bud...så tag gennemsnittet af højeste og laveste bud ide...så er du ikke helt ude i skoven
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Info om denne SCO?

Indlæg af Michael »

Jeg giver Srynboen ret. De er ikke meget værd ukomplette. Jeg vil nu mene at den er kommet med den type forlygte ,men uden speedo.
De kan sagtens fåes til at trække godt. Lassen fra Lemmingklanen har en der trækker op af alle bakker og kører 40 ud af lige vej. Ikke fordi han er dygtig til at tune SCOér, men snarere fordi han glemte hvad han lavede med hurtigsliperen mens han sad og snakede. Pludselig var der 20 mm hul. Jeg troede ikke den kunne køre, men heldigvis er teori ikke det samme som praksis. Den køre faktisk rigtig godt.
Hvad er en knallert værd....hmmmm hvad koster det at komme ud at køre med en god oplevelse og hygge????? med sådan en et gearet SCO får man value for money. :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Info om denne SCO?

Indlæg af Jensmc »

Uden at være kender, mener jeg, at det er en Populær. Dette pga. den affjedrede forgaffel. Havde det været med fast forgaffel, hedder den vist Standard.
Jeg synes forlygten ser rigtig nok ud.
Sjov og meget stabil knallert. Dog ikke særlig værdifuld i den stand.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Info om denne SCO?

Indlæg af strynboen »

jeg bøjer mig for overmagten..og ja--min er med fast forgaffel..uden spedo..og lyskontakt i toppen af lygten..som er kortere..lige som lygte ørene er kortere...så den er ikke samme model som min..derfor forskelene..i lygterne
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Emil Hansen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 13. maj 2016 18:40
Kontakt:

Re: Info om denne SCO?

Indlæg af Emil Hansen »

Jeg har en magen til.
Som hedder standart (sikkert også mange andre navne)
Forgaffel er nok fra en populær, lygten har normalt ikke speedometer.
Det er hvad jeg kan bidrage med.
God pinse.
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"