sco super 3 gear

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
MartinSoerensen
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 4. sep 2013 09:09
Kontakt:

sco super 3 gear

Indlæg af MartinSoerensen »

Hej med jer :)

Jeg er ny herinde - så håber der er en eller flere der kan hjælpe.

Min sco er svær at få i gear inkl fri gear.

Hvad kan det skyldes. ?

Udover det så køre den rigtig godt.

Der er bl.a også kickstart problemer.
Det er som om den ikke altid får fat.

Kommer fra Bolderslev egnen tæt på Aabenraa, Sønderjylland
Billede

Billede
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: sco super 3 gear

Indlæg af Michael »

Hej velkommen til.
SCO er en super nostalgisk knallert som giver meget køreglæde og hvis man passer den lidt er den næsten uopslidelig.
Når kickstateren ikke får fat går jeg ud fra at det er fordi den glider-Slidt kobling.
Her kan man bla gøre to ting.
1. Skille koblingen ad og affedte koblingpladerne. Slibe dem meget let på slidfladerne med fint sandpapir (ikke grovere end korn 400). Så "åbner man ligesom overfladen igen. De er jo ved at være gamle, så de kan godt være helt sammenbrændte i overfladen. Det har hjulpet for mange af de SCO kørere der er med i Lemmingklanen (En klub hvor der bla er 10 stk SCOér der kører fra Lemming 8632 hver onsdag aften).
2. Man må helst ikke bruge almindelige motorolier i motoren, da der i moderne motorolier er friktionsdæmpene midler. Det var der ikke i gamle dage. Jeg bruger Bel-Ray´s gearsaver olie til min. Det er med andre ord en gearkasseolie til totakts motorcrossere..

Mht Gearkassen:
Kabler skal være 100% smurte og iorden.
Der er jo mange forskellige 3-gearshåndtag er du sikker på at det er et SCO håndtag du kører med.
Du skal bruge de rigtige nipler på kabelenderne nede i motoren eller slæber de på eller også kan geararmen nede i motoren ikke komme langt nok tilbage. Den går på dækslet. Der er kun lige plads til niplen.
Gear armen kan være bøjet
Returfjeder kan være brækket/for slap.
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: sco super 3 gear

Indlæg af Michael »

Iøvrigt: Fedt styr :(y) Attitude is everything.
PS: Et godt råd-Skriv i din profil hvor du kommer fra. Det giver større fællesskab :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: sco super 3 gear

Indlæg af strynboen »

ja som michael skriver..det er koblingen som er problemet...den er ekstrem svær at justere så den ikke glider,,og samtidig kobler helt ud...mange vælger at lægge en skive bag koblings fjederene..så de lige strammes en milimeter mere..men så siger den klunk..når den sættes i gear..tror også en mc motorolie til vådekobling..er sagen
jeg har købt en castrol af de billigeste....
justering er også vigtig..men det er utroligt svært..min blev aldrig rigtig god..men brugbar
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"