Kobling på Diesella Special Standard.
: tors 11. apr 2013 15:35
Hej alle,
Jeg er ny på forummet, men er glad for at se, at der stadig er et sted på nettet, hvor man kan finde information om de gamle maskiner. Jeg har erhvervet mig en Diesella Speciel Standard fra 64, som jeg er igang med at forsøge at sætte i stand. Dog har jeg ikke arbejdet så meget med knallerter før, så jeg håber i kan være med til at besvare et par spørgsmål.
Det problem jeg står med nu er, at koblingen ikke tager ved, når knallerten står i gear.
Koblingen på Diesellaen er, som jeg forstår, en vådkobling, hvor pladerne bliver presset sammen. Ifølge min indkøbte manual, skal Gearkassen have 0,3 L olie af sværhedsgrad 20 (SAE 20). Dog har jeg benyttet mig af en SAE 30, efter at have forhørt mig hos en mekaniker. Kan dette være problemet? Lige nu tester jeg koblingen, uden sideskjold, så koblingen står ikke i olie. Vil jeg først kunne teste, om den virker korrekt, efter at have taget olie på?
Jeg kan med nød og næppe få den til at køre med, hvis jeg strammer fjedrene meget. Dette gør dog, at koblingen bliver meget stram og umulig at køre med.
Håber i kan afklare lidt overfor mig, så jeg kan blive klogere.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Aron
Jeg er ny på forummet, men er glad for at se, at der stadig er et sted på nettet, hvor man kan finde information om de gamle maskiner. Jeg har erhvervet mig en Diesella Speciel Standard fra 64, som jeg er igang med at forsøge at sætte i stand. Dog har jeg ikke arbejdet så meget med knallerter før, så jeg håber i kan være med til at besvare et par spørgsmål.
Det problem jeg står med nu er, at koblingen ikke tager ved, når knallerten står i gear.
Koblingen på Diesellaen er, som jeg forstår, en vådkobling, hvor pladerne bliver presset sammen. Ifølge min indkøbte manual, skal Gearkassen have 0,3 L olie af sværhedsgrad 20 (SAE 20). Dog har jeg benyttet mig af en SAE 30, efter at have forhørt mig hos en mekaniker. Kan dette være problemet? Lige nu tester jeg koblingen, uden sideskjold, så koblingen står ikke i olie. Vil jeg først kunne teste, om den virker korrekt, efter at have taget olie på?
Jeg kan med nød og næppe få den til at køre med, hvis jeg strammer fjedrene meget. Dette gør dog, at koblingen bliver meget stram og umulig at køre med.
Håber i kan afklare lidt overfor mig, så jeg kan blive klogere.
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Aron