Lejer i bfc

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Lejer i bfc

Indlæg af patrick j. »

Nu har jeg ikke fået lavet noget knallert længe, og har dælme svært ved at komme i gang igen :whew :sad men nu skal det altså være igen,, så derfor vil jeg lige ha renoveret min gamle bfc motor fra 52-54. men jeg er lidt nervøs for bare at skille den ad, da jeg ikke er klar over om det er nogle specielle lejer der sidder i, og er derfor lidt nervøs over om de skulle gå til, når jeg skiller det hele ad. så vil jeg jo lige høre om der er nogen der ved om det er en størrelse der er til at finde :whew hvis nu de skulle gå til, eller ikke er gode længere. det er jo heller ikke sikkert at de er gode efter 60 år :) håber der er nogen der ved lidt om det:) ( det er en TUM 6)
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af Jensmc »

På BFC røvskubber sidder der BO17.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af patrick j. »

Hvad er BO17? :whew
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Mark-PC
Stor knallert
Indlæg: 264
Tilmeldt: fre 12. dec 2008 23:36
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af Mark-PC »

Dette er et BO17 Leje..

http://www.thansen.dk/product.asp?c=654 ... 1688900039" onclick="window.open(this.href);return false;

De fleste ældre Kreidler kører også med dem i krumtappen



Mvh Mark
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af strynboen »

pu ha ,,,er det de løse kugle baner som chimses op..det er lidt bøvlet..men de kan da fåes i nogle få størelser stadig
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af patrick j. »

Åhh ha, håber ikke det er dem der ligger i denne motor :( men jeg tror det ikke, for jeg kan lige se ned i krumtapshuset ogse se ud gennem afbalaceringshullerne at det er med kuglestyr, og alt det der, men det er der jo nok også på bo17
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af strynboen »

hej ja der er kugle styr..da det kan tages ud ,,med kugler og det hele..de er i 3 dele..
. inderbane..som sidder på akslen,,,,( kuglestyr med kuglerne,)og yderbane som sidder i blokken
normalt sidder kuglerne lidt fast på inderringen..de skal lige vippes ud over kanten af kuglebanen...så er de for sig selv...og man kan så trække inderringen af akslen med en inderrings aftrækker..den eneste rigtige måde at afmontere den..så den kan bruges igen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
patrick j.
Gummi rocker
Indlæg: 618
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 23:36
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af patrick j. »

Jamen hvordan får jeg rykket blokken fra hinanden?
Yamaha fs1 k1 årgang 1978 "projekt original"
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Lejer i bfc

Indlæg af Kai »

BO17... er da vist de samme som Kreidlere bruger ?
Så de kan da ihvertfald skaffes endnu.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"