Ind-dysning eller tænding der driller - Ciao
: søn 22. mar 2020 16:24
Min kære ven er ved at få hans Vespa Ciao op at køre igen efter total renovering.
Motor starter rigtig godt og står fin i tomgang. Den køre med en dellorto 12/10 kaburator dyse str. 42 med polini filter og gianelli udstødning, standart cylinder og top.
Den trækker rimelig men hvis man sætter en finger for det ene hul i luftfiltret køre den og trækker den bedre. Vi troede så den skulle have en større dyse, men det er det samme om det er med en dyse 44 eller 46. Da den kørte med dyse 46 døde knallerten helt da luftfiltret faldt af og kunne først køre igen da det blev sat på. Nogen ide hva dælen det kan være.
Tændingen er ny med Effe platinder og kondensator. Den er stillet 0.45 mm. Kan det være det der driller den ?
Når den når Topfart på 36 km/t køre den og vugger lidt og som om motor bliver holdt lidt tilbage for yderliger omdrejninger.
Den firetakter ikke
Motor starter rigtig godt og står fin i tomgang. Den køre med en dellorto 12/10 kaburator dyse str. 42 med polini filter og gianelli udstødning, standart cylinder og top.
Den trækker rimelig men hvis man sætter en finger for det ene hul i luftfiltret køre den og trækker den bedre. Vi troede så den skulle have en større dyse, men det er det samme om det er med en dyse 44 eller 46. Da den kørte med dyse 46 døde knallerten helt da luftfiltret faldt af og kunne først køre igen da det blev sat på. Nogen ide hva dælen det kan være.
Tændingen er ny med Effe platinder og kondensator. Den er stillet 0.45 mm. Kan det være det der driller den ?
Når den når Topfart på 36 km/t køre den og vugger lidt og som om motor bliver holdt lidt tilbage for yderliger omdrejninger.
Den firetakter ikke