Velo Solex olie valg

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Brandman-Stan
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 1. nov 2019 17:26
Kontakt:

Velo Solex olie valg

Indlæg af Brandman-Stan »

Jeg har en Velo Solex 3800 som ikke vil køre den forbrænder men man skal stadig træde i pedalerne den tager altså ikke selv fart. Jeg læste mig frem til at det kunne være snøfteventilen der skulle strammes, men hvordan gør man det? Jeg har fået nyt stempel og cylinder da de gamle var helt ødelagte. Lige nu prøver jeg at køre på 100 oktan benzin med 2% mineralsk olie (den billigste fra thansen) men jeg kan se at der er kommet lodrette ridser indevendigt i cylinderen og stemplet har mistet nogle af de vandrette riller i bunder. Jeg kender en der kan hone min cylinder, jeg tænker om det kan fjerne nogle af de lodrette ridserne i cylinderen.

Hvilken olie bruger I og hvor meget?
Hvordan strammer man en snøfteventil?

Jeg fandt også ud af at hvis jeg hældte benzin direkte ned i karburatoren kørte den godt måske 10 meter. Måske man bare skal rense karburatoren endnu mere eller måske er den tykke mineralske olie for tyk til at komme ordentligt i gennem benzindysen.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Velo Solex olie valg

Indlæg af knallert »

pumper den bensin..der skal løbe meget gennem retur slangen
strynboen på test profil
Brandman-Stan
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 1. nov 2019 17:26
Kontakt:

Re: Velo Solex olie valg

Indlæg af Brandman-Stan »

Den pumper rigeligt benzin og der kommer også meget ud gennem retur slangen. Jeg har prøvet endda at tage dysen ud der kom der rigeligt benzin.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1585
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Velo Solex olie valg

Indlæg af knallert »

det må næsten være skidt i dysen...når det flyder forbi lige på den anden side..men ikke kommer i forbrændings kammeret..har du det lille kobber /messinghylster,,som stikker op i luftfilter dækslet...på 3800 er det er filter,,,som kan trækkes op..men( mener) at på de tidelige ..er det bare et rør med et lille hul i toppen...jeg har haft lidt vrøvl med harald skrald olie..det tykke røde..det vil ikke rigtig opløse sig i bensinen...har rystet/blandet det i en større dunk..og derefter påfyldt knallerten..
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"