Bravo fra midt 90'erne

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
OHansen
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre 26. okt 2018 15:20
Kontakt:

Bravo fra midt 90'erne

Indlæg af OHansen »

Hej.

Jeg har arvet min stedfars Bravo, den er købt en gang midt i 90'erne.

Den har stået ubrugt i en garage de sidste 15-18 år. Den startede første gang, den blev løbet i gang!! :D

Motoren kører rigtig fint, men der er en del "slør" på baghjulet. Da jeg er mere end almindeligt mekanisk handicappet, har jeg et par spørgsmål.

Er der en der kan anbefale en god mekaniker i Odense eller omegn? Hvor meget skal jeg regne med at bruge i værste tilfælde, hvis hele baghjulet skal skiftes?

Håber der er en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig, da jeg gerne vil have den ud og køre igen.

På forhånd tak.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Bravo fra midt 90'erne

Indlæg af 12V »

Hej.

Det kunne være noget så simpelt som møtrikkerne der skal spændes, eller friløbskransen. Måske et forsøg inden du kører til en mekaniker.
Det er de fire bolte til en 17er nøgle, to på hver side af navet. Og så det bagerste kædehjul på højre side, det kan spændes med en vandpumpetang, hjulet blokerer man med et kosteskaft.
Hvis det ikke hjælper, er det nok støttelejet i højre side eller nålelejer i gearkassen. Der skal du helt sikkert have den til mekaniker hvis det halter helt med de mekaniske færdigheder.
Jeg er ikke kendt på fyn, hvad mekaniker angår, der kan de andre medlemmer nok bedre hjælpe :-)
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"