Side 3 af 4

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 18. jan 2019 08:36
af 12V
Ja den helt gamle motor med påloddet stelforbindelse på blokken, har også længere åbning på krumtappen. Indsugnings åbningen i blokken er tilsvarende kortere, i hvert fald i oprindelses landet. Bravoen har også den "hurtige" krumtap her i DK, i modsætning til en Ciao af samme årgang. Måske for at kompensere for lidt ekstra vægt?

Re: Restaurering af Ciao 1968

: man 21. jan 2019 18:02
af Jensmc
Så er krumtap med stor åbning samlet og rettet med ny plejlstang. Et 12mm leje til støtte virker perfekt. Den kommer nu først i, hvis der er problemer med den motor, der skal på.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: søn 27. jan 2019 13:48
af Jensmc
Så er forbremsen klar.
Stel mv er ved maler. Pludselig er de færdig.
Har købt en Ciao Øko fra 1991, så det bliver nok også i år. Samtidig vil jeg sækge et projekt fra 1980.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: søn 27. jan 2019 14:27
af Jensmc
Og grebene.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: søn 27. jan 2019 14:49
af Jensmc
Købte et jernsvinghjul i går. Det vejer nok 3 gange mere end aluhjulet. Det er det rigtige svinghjul.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: søn 27. jan 2019 16:21
af 12V
Det tror jeg ikke jeg har set før, er vingerne også jern?

Kender kun det lette ~830 grams, og så den tunge på ca 1300 gram.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: søn 27. jan 2019 16:43
af Jensmc
Jaah øh, jern og jern.
Det er med alm. magneter og ikke den her plastik magnet pølse, der ellers sidder i de fleste Ciaoer.
Men tungt, det er det.
Tror det giver en mere jævn motorgang.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 17. maj 2019 17:10
af Jensmc
Så kom jeg i gang med at samle den efter maling. Der kom lige en Bravo med plastiktank ind imellem.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 17. maj 2019 18:30
af mriisj
Det ser rigtig godt ud :)

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 17. maj 2019 19:38
af Jensmc
Nok et stykke.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 17. maj 2019 22:05
af 12V
Den er virkelig flot! Og et nydeligt værksted du har :-)

Re: Restaurering af Ciao 1968

: lør 18. maj 2019 10:33
af Jensmc
Så er motoren monteret. Læg mærke til tændspolens placering.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 24. maj 2019 13:03
af Jensmc
Mor!
Jeg er færdiiiii.
Vil gerne have fat i det rigtige styr og et nyt h sidedæksel, og det skal nok lykkes en dags tid.
Jegb har den med til Graasten i morgen.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 24. maj 2019 15:13
af 12V
Dejligt syn, tillykke med den.

Hvordan er bremseeffekten af sådan en fælg bremse?

Og hvad sker der i Gråsten?

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 24. maj 2019 16:42
af Jensmc
Bremsen er så godt som ikke eksisterende. Sikkert pga ældgamle bremseklodser. Bagbremsen er også tilstrækkelig.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 24. maj 2019 19:18
af mriisj
WOW flot og lavet på rekord tid :)

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 24. maj 2019 23:16
af Jensmc
Jaah, jeg har en OK maler.
Han er for øvrigt færdig med mit næste projekt: En Ciao Øko fra 1994. Alle dele ligger klar til montering.
Det bliver også den sidste Ciao. Nu er det Nok!!

Re: Restaurering af Ciao 1968

: tirs 28. maj 2019 16:31
af Jensmc
Nå, men den gennemførte da Graasten-løbet. Der var dog ikke den trækkraft, man kunne ønske sig. Desuden var der en ubehagelig stempelringslyd konstant. Motoren er derfor blevet adskilt, og flg. ting skal rettes: En lillebitte smule slør i plejlstangen betyder udskiftning af krumtap. Desuden havde den lille åbning, og på en så gammel Ciao, skal det være den store åbning. OK nu.
Stempelringslyden skyldes nok, at sløret i plejlstangen og slidt cylinder har været slidt. Cylinder sendt til udboring.
Så det bliver spændende, når den igen er klar.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: tors 13. jun 2019 16:05
af Jensmc
Nu kører den, som den skal.

Re: Restaurering af Ciao 1968

: fre 14. jun 2019 07:50
af Twinsport
Fedt, Jens!

Det er altså en superfin Ciao!

/Steen