Restaurering af Ciao 1968

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af Jensmc »

Jeg er også selv ret godt tilfreds.

Nu er jeg i gang med en model Øko. Og det bliver den sidste.
Ellers tror folk bare, at jeg er rablende gal.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af FS1originalen »

Vi er vel allesammen rablede gale Jens!
Et godt eksempel er at jeg i dag har købt en Maxi der er malet grøn - altså over det hele, uden adskillelse. Den skulle bruges til en happening for 10 år siden. Jeg har nu også set den før, så jeg forventer at finde en ok maskine under ekstralakken. Billeder følger når jeg får den hjem.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af Jensmc »

Øv.
Det øsregnede på Fyns veteranknallert klubs tur i dag. Ciao kørte perfekt, da jeg kørte hjemmefra.
Kort efter ankomst til startsre d t, begyndte regnen. Det er ikke godt for den ældste model, da tændspolen sidder ubeskyttet under motoren. Sø efter 1km kørsel, valgte jeg at køre hjem, da der var mange udsættere pga vand. Heldigvis nåede jeg de 10 km hjem.
Som forsøg vil jeg fylde gummihætten med stik ved tændspolen med siliconefedt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af FS1originalen »

Har du ikke mulighed for at skaffe noget Prolan Jens?
Det er et Lanolinfedt produkt udvundet af ulden fra australske får. Det lugter som et vådt får der har taget parfume på, men virker!
På mit arbejde har vi haft det i salttågetest i hvad der svarer til årelang brug på et krydstogtskib. Det var aludele med forskellige behandlinger. Det var oppe imod tectyl, silicone og andre behandlinger og vandt stort...

Erik

Ps. Er du stadig i Skejby kan du jo lige køre en 3 km omvej og låne en spray!
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
schaltz77
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 4. mar 2021 22:50
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af schaltz77 »

Hej Jens.

Jeg fandt din tråd her efter en Google søgning om de gamle ciao. Jeg har læst det hele, og super flot arbejde. Jeg har selv en fra 1968. 👍😁.

Karsten.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af Jensmc »

Så er det bare at komme i gang.
Den er svær, hvis det er 19" hjul. Skærm, bagagebærer og fodplade er anderledes pga de store hjul.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
schaltz77
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 4. mar 2021 22:50
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af schaltz77 »

Det er nemlig med 19" hjul osv. Jeg har næsten alt til den. Har fundet den rigtig forlygte, men mangler desværre bagagebærer og bagskærm. Men har lavet en fra en nyere model om som kan bruges. Motor er heller ikke den originale men en fra en 70er, som jeg må nøjes med. Jeg har svinghjul fra den gamle men desværre ikke meget mere. Men måske du kan hjælpe mig. Jeg synes det er ufatteligt svært at tyde noget af mit stelnummer. Det starter med W også er der mellemrum imellem W og indtil tallene begynder. Det ser ud som om der har været noget mere. Jeg kan tyde bunden af noget men det er meget svært at se. Hvad starter dit nummer med ?? Bare de 3 første cifre.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af Jensmc »

4
Senest rettet af Jensmc fre 5. mar 2021 17:58, rettet i alt 1 gang.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af Jensmc »

Min starter med W og så FB (F.Bülow), herefter 4 cifre og så årgangsbogstav.
WFB3199E
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
schaltz77
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tors 4. mar 2021 22:50
Kontakt:

Re: Restaurering af Ciao 1968

Indlæg af schaltz77 »

Tusind mange tak.

Jeg kan ane F og bunden af B. Så det er perfekt. Så var jeg på rette vej. De 4 tal er rigtig pæne, og E til sidst er osse nemt at aflæse.

Min er med tromle bremse foran,. Det er hvis lidt specielt. Dem jeg har set i de årgange er med bremser som din.

Jeg skrev med en på et tidspunkt som ud fra det italienske stelnummer på siden, kunne sige den var født med tromle bremse.

Fedt med stelnummer. Så kan jeg få lavet forsikring på så jeg kan komme ud og trille. 😁.

Lige et spørgsmål. Hvor har du købt fælg ringe og egere ?

Karsten.
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"