niels peters caio

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1081
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

niels peters caio

Indlægaf knallert » tirs 3. jan 2017 22:11

knægten har købt en caio..den kan køre..men har nogle problemer...vi har svejst udstødning..monteret ny pære i baglygten..øl kasse..bag på
slebet stelnummeret frem..den er en 1992 modell..
vi mangler pedalerne..de er desvære pillet af..og snøfter og kobling er defekte..der fulgte en ekstra motor blok med..med fin indsugening..som ikke er voldboret
starter her ,for at holde renoveringen i en tråd..
Vedhæftede filer
DSCF2337.JPG
DSCF2337.JPG (509.45 KiB) Vist 943 gange
strynboen på test profil

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2104
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: niels peters caio

Indlægaf claus olieklud » ons 4. jan 2017 09:34

hej lars... smag & behag, men jeg havde ikke sat den ølkasse bagpå hvis det var mig, den er alt for stor og klodset - hvis endelig der skal være kasse bagpå skulle det være en lille flot trækasse som ikke er større end bagagebæreren, hjemmelavet i østenfiner, afrundede hjørner, skruet sammen med undersænkede rustfri skruer, lakeret 7 gange med skibslak - evt med låg i samme stil, rustfri hængsler og låsebeslag, det ville se flot ud.

som der allerede har været snakket om i anden tråd så er startkoblingen indbygget i centrifugalkoblingen - den virker som en modsat centrifugalkobling som bliver aktiveret ved meget lavt omdrejningstal, den er lavet sådan at kræfterne bedst kun kan gå en vej, nemlig fra baghjul til motor - hvis kræfterne gik lige godt begge veje ville den gøre at koblingen låste så snart knallerten havde accelereret til måske bare 8 kmt, og det glid som der normalt er i en centrifugalkobling de første par tusinde omdrejninger ville forsvinde... en centrifugalkobling skal jo virke som en form for momentomformer under igangsætning og op til 12-15 kmt på en lovlig knallert.

snøfterventilen hjælper til hvis knallerten står på støtteben, og man starter ved at tråde pedelen en halv omgang rundt, men man kan sagtens starte uden brug af snøfterventil, man skal bare træde mere rundt i pedalerne, eller løbe/cykle knallerten i gang... snøfterventilen bruges som stopknap på sådan en vespa ciao.

sådan en ciao er godt nok økonomisk, den kører 2 timer på en liter, den er så vidt jeg husker opgivet til 66 km pr ltr, i hvert fald de gamle udgaver.

hilsen olieklud

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1081
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: niels peters caio

Indlægaf knallert » ons 4. jan 2017 10:30

ja kassen er heller ikke min stil..jeg så også gerne en med messing hjørne beslag..lakeret og poleret..og med låg med en fin gammel hængelås
men ungdommen er anti modsat..men mon ikke han vokser til..og bliver harmonisk engang..omkring de 30-40 år..
der er en 12 volt kompressor og trykluft horn i kassen..med et 4,5 ah batteri..
det hele er lidt som den Peugeot 105 jeg havde engang
strynboen på test profil

wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 426
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43

Re: niels peters caio

Indlægaf wolfe » tors 5. jan 2017 20:21

hvad søren er det en dax man kan se i hjørnet af billedet? :D
Tim C

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1081
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: niels peters caio

Indlægaf knallert » tors 5. jan 2017 20:49

nej..det er en skyteam-02..som er forklædt som Honda..de er faktisk rimelig kvalitet....men ikke så sjove som den rigtige.men meget billigere

vi har optimeret caio en til sne..en stænkklap på forskærmen,,,så tændrøret ikke kortslutter..chokeren fungere nu..og start koblingen fik en lille skive...så der blev afstand,,så den ikke slæber med hele tiden...så nu kan den startes..med snøfteren..i sne og glat føre...men nu er forhjulet meget løst..ikke i lejerne men i selve sving armen..
strynboen på test profil

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2423
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: niels peters caio

Indlægaf 12V » tors 5. jan 2017 22:23

Ny rep kit til forgaffel affjedringen. Der er alt med som bliver slidt.
Det er ikke specielt sjov at skifte, man skal bruge ret meget kraft for at få svingarmen på plads så bolten kan stikkes igennem.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 426
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43

Re: niels peters caio

Indlægaf wolfe » fre 6. jan 2017 18:36

knallert skrev:nej..det er en skyteam-02..som er forklædt som Honda..de er faktisk rimelig kvalitet....men ikke så sjove som den rigtige.men meget billigere


overvejede faktisk sådan en som mc, hvis man kunne finde en til næsten gratis. men ved ikke om man går sur i sådan en? og hellere vil have en "rigtig" motorcykel. :hihi
Tim C

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1081
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: niels peters caio

Indlægaf knallert » lør 7. jan 2017 11:26

np er ikke imponeret af sin..den er faktisk til salg.(ca 4500..med ekstra motore 125cc)
.køre egenskaberne er som en trillebør..så 70- kmt er topfart rent styre/bremse kontrol mæssigt...den mindste fugtighed..og den korte aksel afstand ..og høje tyngde..gør man ikke kan redde den...som en puch vz eller cd 50..som man kan holde oppe..og styre sig ud af problemerne
de koster jo 7000 for en ny/næsten ny 125..man ser dem ikke til salg
..by gansterne køber dem..og køre uden kort og plader

selv en 125/250,,, går man død i.. køb ikke under 600 cc.(så kan man køre motorvej).med mindre det er en gammel mz eller noget antikt veteran..de er da lidt sjove..på en helt egen måde
strynboen på test profil

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1081
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: niels peters caio

Indlægaf knallert » tors 19. jan 2017 17:20

har fundet noget slør..og tungt bevægeligt baghjul..der var ingen olie ..og armen til friløb var knækket af..så lidt renovering er krævet

mon ikke den skal have 90 olie..eller oliefedt til gearkasser.

.lidt svederi er ligegyldigt..men bremserne sidder tæt på..og kileremmen kan heller ikke lide olie..
en gang sølvlådning er nok fint til udløser armen..men skal have o ringen på akslen af først

billeder kommer
strynboen på test profil

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2423
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: niels peters caio

Indlægaf 12V » tors 19. jan 2017 19:45

SAE80, 75w90 og lign er fin, 60 ml hvis den er helt tør, ellers til det løber ud af hullet når den er monteret.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1081
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48

Re: niels peters caio

Indlægaf knallert » tors 19. jan 2017 20:51

jeg fik fyldt en del fedt omkring tandhjulene..og fyldt 90 olie på...så mon ikke det vil blandes til en god suppe...da det hele var chimset op..og klar til montage..viste det sig at dækket var dårligt..så den fik si baghjulet på i stedet...det passede lige over..der er mange dele som passer over..støtteben og pedal aksel skal også prøves...der er dog lidt forskeæl på kædestrammeren..den køre i en anden vinkel..så passer ikke helt

fik sølvloddet frigear armen..rart med gas/ilt så man kan sølvlådde..
mistede den ene alu prop..så drejede en messing prop.og pressede i huset..så nu har vi et ekstra baghjul og motorblok og lidt blandet løsdele..vil prøve om SI forgaflen kan tilpasses..den er meget bedre
Vedhæftede filer
IMG_1971.JPG
IMG_1971.JPG (424.53 KiB) Vist 721 gange
IMG_1975.JPG
IMG_1975.JPG (554.83 KiB) Vist 721 gange
IMG_1977.JPG
IMG_1977.JPG (618.02 KiB) Vist 721 gange
IMG_1974.JPG
IMG_1974.JPG (532.71 KiB) Vist 721 gange
strynboen på test profil


Tilbage til "Sydeuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst