"Nyrenoveret" Ciao

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

"Nyrenoveret" Ciao

Indlæg af 12V »

Min klubmakker Per fik handlet en flot nyrenoveret Ciao, kort efter ringer han til mig. Den laver sjove lyde en gang i mellem, starter skidt og trækker ikke så godt. Sælgeren havde fortalt at den manglede tilkøring pga. nyt cylinder.

Men smuk ser den da ud:
Billede

Havde håbet på en hurtig service og justering, men den var helt gal. Efter platin justering ville jeg trykke gummi dækslet i svinghjulet tilbage på plads, så gav hele svinghjulet sig to millimeter. Skød en hurtig video:

[youtube][/youtube]

Af med motoren, splitte den ad. Det nye cylinderkit var fra DMP, et nyt uoriginalt, som desværre ikke virker godt. Den har mindre power end en original, så den blev skiftet til en kvalitets med lidt mere effekt.
Krumtappen ser ud til at være slebet på den korte tap, så akslen glider uden modstand ind i lejet. Måske et forsøg så motoren kan samles i kold tilstand? Distanceskiverne på krumtappen manglede også, derfor den lange vandring frem og tilbage.

Ny cylinder, krumtap med længere åbningstid, udstødning, lejer, pakninger etc. Karburatoren blev også boret op til 10 mm og plumben blev fjernet i blokken, vinduet blev på simpleste vis gjort lidt større = en lille vinkelsliberskive på dremlen. Skal vinduet udvides til det maksimale, skal der files og slibes i lang tid, dette tog 10 minutter.

Her er billeder:
http://12v.dk/pers-vespa-ciao-1984/

Min makker kører fortsat med den originale gearing, for at topfarten ikke bliver for vild. Hvilket gør at den trækker vildt godt op til 45 km/t i al slags blæsevejr. :)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: "Nyrenoveret" Ciao

Indlæg af Kai »

Den ser rigtig fin ud :) Og en flot blå farve !
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"