Vespa SI, ingen gnist

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

hold da op den fylder!!! Så er jeg mere til pedaler eller kick. Det er rustikt :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af 12V »

Pst... Det er elektronisk tænding, ikke elstart ;)
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

doh! :lol: Der er sgu stadig lang vej! Så får i jer da nogle billige grin :D
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

Nå, blot til info, jeg har prøvet at måle på tændspolen. Da den lå på motoren løst, hoppede den lidt og der kom lidt gnister der hvor den lå. Altså fra stel på spolen. Jeg prøvede at pille ledningen til tændrøret ag og måle men syntes det så noget underligt ud, jeg fik ikke noget brugbart og ingen gnister fra der? Tænker at fødespolen da må være ok hvis den gnister når den lå løst på motoren? Og intet udslag fra tændspolen? Tænker tændspolen er kaputski?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af 12V »

Det lyder meget sandsynligt! Nu har du snart nogle nye at teste med :)
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

yes, glæder mig også som et lille barn! :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af 12V »

Har lige lagt nogle Piaggio lækkerier ind på siden, så kan du blive klogere på reperation og vedligeholdelse af din knallert :)
Du finder dem her: viewtopic.php?f=142&t=17719
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

Fedt, tak Carsten!!!! Forresten, jeg prøvede lige hurtigt at smide tændspolen på.......nu gnister tændrøret
! Jeg kan næsten ikke få armene ned! Skiftede også fødespole så nu skal det samles i aften eller imorgen. Næste projekt er ny forgaffel og ny forlygte. Ved i om man kan putte andre forgaffel på?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Indlæg af 12V »

Dejligt at høre :-)

Kan desværre ikke hjælpe med viden om Si forgaffel.
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Jps »

Tuefind skrev:Fedt, tak Carsten!!!! Forresten, jeg prøvede lige hurtigt at smide tændspolen på.......nu gnister tændrøret
! Jeg kan næsten ikke få armene ned! Skiftede også fødespole så nu skal det samles i aften eller imorgen. Næste projekt er ny forgaffel og ny forlygte. Ved i om man kan putte andre forgaffel på?
Puch Maxi. Men den er efter min mening alt for tynd til Si'en. Og så der denne:
EBR forgaffel.
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af juhl-drengen »

You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

arghh ja:) Den havde jeg godt set. Jeg kan jo godt se det kan løbe lidt op med alle de opgraderinger så spørgsmålet er om det er den det skal gøres på. Tænker mere at det måske var en ide på et tidspunkt at skille den ad og få den sandblæst/larkeret og SÅ starte med at gøre den lækker. Men jeg kan jo se det løber op:) Men fedt, tak for linket, så skulle skærmene næste være samme farve.

Jeg var lige ude og trille på den igår aftes og den starte sgu i første "hug" næsten på pedalerne. Jeg tror så desværre jeg skal have fat i en forlygte før den skal på vejen. Jeg kan finde en fra en SI i den Blå men jeg kan jo se det ellers bliver svært. Har i erfaringer med disse? Ellers har jeg tænkt mig bare at købe en billig universal forlygte men der er så ikke speedometer i? hmmmm. Jeg har prøvet at læse op på reglerne og der er noget med at den skal være fastmonteret og oplyse vejen 30m frem?

Uanset hvad gør der desværre nok lige et par dage før de er på vejen, og det er givet jeg ikke skal investerer i en ny lysspole også :) gamle lort (på den goe måde).
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af juhl-drengen »

Efter min mening så ser det godt ud med en sort ebr forgaffel på f.eks en maxi med sort plastik forskærm og så skal stellet være i en helt anden farve end forgaffel :-)

Er dog også lidt til den yngre generation, er bla. en af de eneste på forum med en FS1 med Alu-farvet stel og plastik skærme :o
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af 12V »

Vil lige indskyde at Ciao EBR gaflen ikke passer direkte på en SI, der skal modificeres lidt. Hvad ved jeg desværre ikke, har bare læst om det en gang på et tysk Piaggio forum.

Hvad er der galt med den originale hvis man må spørge? :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af juhl-drengen »

Sagde Jps ikke også den passede fra en puch maxi? Så er det bare at få en derfra, de er endda billigere :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

Ok, så puch passer, sådan da? Fedt. Noget helt. Andet, hvor fillan sidder stelnummeret? Jeg har fundet noget oppe ved bagagebæret?
Brugeravatar
Jps
Stor knallert
Indlæg: 193
Tilmeldt: tors 21. feb 2013 21:11
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Jps »

Tuefind skrev:Ok, så puch passer, sådan da? Fedt. Noget helt. Andet, hvor fillan sidder stelnummeret? Jeg har fundet noget oppe ved bagagebæret?

Ja, den burde passe lige over, men jeg vil ikke anbefale at sætte den på, da den virker noget tyndere end den originale. Jeg har ikke selv prøvet en Maxi forgaffel på min. Jeg ville selv købe EBR gaflen, hvis jeg havde haft min idag. :)

Stelnummeret er banket ind i stellet, der hvor bagagebæreren er :).
Piaggio SI renovering (9).jpg
Piaggio SI renovering (9).jpg (188 KiB) Vist 16715 gange
Ejer 3 Pgo Dr. Big, henholdsvis årg. 2006/09, en 2008 og en 2010. http://www.scootertossen.dk" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.2wheeler.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

Re: Vespa SI, ingen gnist

Indlæg af Tuefind »

tjek! Det var også liiige der :) Tak JPS! tror så det bliver den anden EBR. :)
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"