Vespa Ciao, lidt hurtigere.
: tirs 3. feb 2015 14:34
Som kort nævnt på det midlertidige forum, så er jeg ved at bygge en hurtigere motor til min Ciao.
Jeg har købt en ekstra motor i Holland, som har fået hele turen. Indsugning fræst op til en 13 mm Dellorto karburator, blok tilpasset til et 43 mm cylinderkit fra DR, ny krumtap tilpasset til cylinderkittets styretider. Som udstødning har jeg valgt en i original look fra Giannelli, hele formålet er at den skal se standard ud.
Motoren er færdig, en masse billeder og beskrivelser ligger her:
http://12v.dk/tuned-ciao-engine/
Så gik den allerede meget godt, men jeg var ikke helt tilfreds med den almindelige transmission. En fast gearing via rem, og en ræser slyngkobling fra Malossi (lettere bakker og stramme fjedre). Jeg kører en gearing der giver lidt over 60 km/t på toppen, men den kan trække mere end det. Men så bliver optrækket dårligere, især fra stilstand af. Jeg vil gerne kunne læsse den tungt og køre på knallertferie på den, hvor den også skal kunne klare noget alá Munkebjerg. Løsningen er Variomatic!
I går har jeg modtaget et komplet variomatic system fra Holland. Den bagerste gearing er også anderledes, den har en længere aksel til kobling/vario delen. Har renset den i går så den snart kan monteres, billeder:
http://12v.dk/vespa-ciao-with-variomatic/
Jeg har købt en ekstra motor i Holland, som har fået hele turen. Indsugning fræst op til en 13 mm Dellorto karburator, blok tilpasset til et 43 mm cylinderkit fra DR, ny krumtap tilpasset til cylinderkittets styretider. Som udstødning har jeg valgt en i original look fra Giannelli, hele formålet er at den skal se standard ud.
Motoren er færdig, en masse billeder og beskrivelser ligger her:
http://12v.dk/tuned-ciao-engine/
Så gik den allerede meget godt, men jeg var ikke helt tilfreds med den almindelige transmission. En fast gearing via rem, og en ræser slyngkobling fra Malossi (lettere bakker og stramme fjedre). Jeg kører en gearing der giver lidt over 60 km/t på toppen, men den kan trække mere end det. Men så bliver optrækket dårligere, især fra stilstand af. Jeg vil gerne kunne læsse den tungt og køre på knallertferie på den, hvor den også skal kunne klare noget alá Munkebjerg. Løsningen er Variomatic!
I går har jeg modtaget et komplet variomatic system fra Holland. Den bagerste gearing er også anderledes, den har en længere aksel til kobling/vario delen. Har renset den i går så den snart kan monteres, billeder:
http://12v.dk/vespa-ciao-with-variomatic/