Start i kulden - Piaggio Fly 4T
: fre 12. dec 2014 22:26
Hej.
Min søn har sådan en Piaggio Fly 4T som har kørt ca. 1700km alt i alt.
- den vil ikke starte når den er kold, eller den er MEGET svær at starte, og slipper man gassen så går den ud igen.
Historien er kort at den har stået stille i 4-5 år, efter kun at have kørt små 100km.
Nå men AHA, det er jo noget med automatchokeren, tænkte hans gode far, men efter at have haft den ude og kontrollerer den, så kan jeg se at den bevæger fint nålen ud på omkring 5-6 minutter når den er startet...
- og vigtigst af alt, den trækker sig også sammen til ca 10mm, når den er kold igen...
Men hvad er det mon så ??
Når den er startet, så kører den helt fint, den får benzin, og trækker fint, så jeg tænker heller ikke der er noget der.
- men der er ingen tomgang før den er varm...
Hele sommeren har den også startet fint, helt uden problemer.
Den er først for alvor begyndt at drille voldsomt for ca 14 dage siden, faktisk lige efter den fik nye vinterdæk.
Batteriet blev skiftet straks efter købet af knallerten, for det gamle var helt dødt...
Jeg har også købt en fin lille vedligeholdelses lader til den, så batteriet er altid på toppen, men det hjalp heller ikke.
- vi har også prøvet med lidt kaburatorsprit i benzinen efter gode råd fra venlige folk, men det duede heller ikke...
Nu har jeg snart ikke flere gode ideer...
Har i et guldkorn, så vi kan få hans knallert til at være en stabil starter igen ?
--
Peter
Min søn har sådan en Piaggio Fly 4T som har kørt ca. 1700km alt i alt.
- den vil ikke starte når den er kold, eller den er MEGET svær at starte, og slipper man gassen så går den ud igen.
Historien er kort at den har stået stille i 4-5 år, efter kun at have kørt små 100km.
Nå men AHA, det er jo noget med automatchokeren, tænkte hans gode far, men efter at have haft den ude og kontrollerer den, så kan jeg se at den bevæger fint nålen ud på omkring 5-6 minutter når den er startet...
- og vigtigst af alt, den trækker sig også sammen til ca 10mm, når den er kold igen...
Men hvad er det mon så ??
Når den er startet, så kører den helt fint, den får benzin, og trækker fint, så jeg tænker heller ikke der er noget der.
- men der er ingen tomgang før den er varm...
Hele sommeren har den også startet fint, helt uden problemer.
Den er først for alvor begyndt at drille voldsomt for ca 14 dage siden, faktisk lige efter den fik nye vinterdæk.
Batteriet blev skiftet straks efter købet af knallerten, for det gamle var helt dødt...
Jeg har også købt en fin lille vedligeholdelses lader til den, så batteriet er altid på toppen, men det hjalp heller ikke.
- vi har også prøvet med lidt kaburatorsprit i benzinen efter gode råd fra venlige folk, men det duede heller ikke...
Nu har jeg snart ikke flere gode ideer...
Har i et guldkorn, så vi kan få hans knallert til at være en stabil starter igen ?
--
Peter