Piaggio ciao årg 1980 / manglende trækkræft

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Piaggio ciao årg 1980 / manglende trækkræft

Indlæg af Venlig »

Jeg har renset karburatoren 100 % og den er ikke forsøgt boret , luftfiltret er originalt. Kan man ændre på dyse eller andet ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Piaggio ciao årg 1980 / manglende trækkræft

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg kan se du laver en ny tråd for at svare på strynboen`s spørgsmål - du skal istedet trykke på knappen i bunden af siden, den der hedder skriv nyt indlæg, således fortsætter du i samme tråd...

det er velkendt at en ciao ikke får ret meget at leve af, dysen hedder som regel 39, alså 39/100 dele mm - den mindste forsnævring i denne, eller det mindste falske luft gør den kører "tyndt"

det mest korrekte er at rense dysen & evt. rive den lidt op, alså gøre den lidt større - du kan også købe en anden dyse der måske skal hedde 42 eller 44

hvis du fjerner fodpladen kan du se at luftfilteret har 3 små huller i toppen - hvis du lukker det ene hul og så knallerten kører normalt, ja så skal dysen kun være lidt større... hvis du skal lukke 2 huller for at knallerten kører normalt, ja så er der temmeligt sikkert snavs i din dyse, eller også så skal dysen være væsenligt større

selv om knallerten ikke er blevet boret kan den godt havde behov for mere benzin end da den var ny, måske er der kommet en anden cylinder på, eller udstødningsporten er måske filet lidt op, måske en anden udstødning som har lidt mindre modstand

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Piaggio ciao årg 1980 / manglende trækkræft

Indlæg af 12V »

Jeg har en helt original Ciao, jeg fik den helt urørt fra fabrikken. Og den kørte faktisk ikke særlig godt, også meget skidt trækkraft.

Skiftede std. 37 dysen til en 38 og så kom der liv i maskinen, så meget som der nu er i 1HK :)

Og tjek også platinafstand, mine var nede på 0,1 stykker. Det hjalp meget på trækkraften da de blev stillet til 0,4 mm.
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Re: Piaggio ciao årg 1980 / manglende trækkræft

Indlæg af Venlig »

Tak for rådene , det hjalp

MVH venlig :
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"