Strynboen: Min Piaggio Ape

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf strynboen » man 14. jan 2008 17:09

min ape
Vedhæftede filer
,1.jpg
,1.jpg (185.82 KiB) Vist 3769 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
MDT
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: tirs 18. dec 2007 18:46

Re: Min Piaggio Ape

Indlægaf MDT » man 14. jan 2008 22:24

Rigtig fin Piaggio Ape. De er sku godt nok lækre sådan nogle :D

Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06

Re: Min Piaggio Ape

Indlægaf Allan M » tirs 15. jan 2008 11:32

Det er en skæg fætter, sådan en :) Jeg har tit tænkt på, om den kan tunes? Selvom det nok ikke kan anbefales ud fra køreegenskaberne ?

Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4275
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Min Piaggio Ape

Indlægaf nielsfup » tirs 15. jan 2008 13:48

Ja det er sku et fint køretøj
Skal man ha bil kørekort for at køre sådan en fætter eller er det nok med MC
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Min Piaggio Ape

Indlægaf strynboen » tirs 15. jan 2008 15:52

hej,,det er nok med bil eller mc kort,der er ingen vægt afgift,kun 800 kr,i forsikring om året,og så må den parkere overalt,,som knallert og cykel
den er en 45 knallert,men man skal ikke have hjelm på,da der er sikkerhedssele.
jeg har købt tun fra protuna.60cc cylender og tunudstødning,men så ryger kabinevarmen,da den får varme via en varmeveksler i den orginale ludpotte
presening opbygningen er hjemmelavet.den har 4 håndgear+vendegear=4 bakgear.motoren sidder bagud boltet på gearkasse og differansjal,der er pendul aksler til baghjulene.
eneste ulempe er prisen,,,omkring 40 for en ny.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5580
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf Kim B S » tirs 12. feb 2008 15:27

Hej Lars.
En fin lille lastbil, som kunne være sjov at have,(har ikke råd lige nu), men jeg kan forestille mig, at man ikke skal have for travlt i svingene, med kun et forhjul, så må den da vælte, men helt sikkert fin til mindre transportopgaver, hvor man normalt ville spænde trileren efter sin bil. Jeg tror faktisk, at jeg kunne ha brugt den, da jeg kørte mobil discotek, tilbage i firserne, da låndte jeg en triler, som jeg trak med med håndkraft, når jeg ikke skulle så langt, og hvis jeg skulle længere, måtte jeg få kammerater, til at hjælpe med transport, eller få en nærliggene taximand til at komme med hans minibus, han kunne fjerne de bagerste sæder, så var der plads nok. Det var før jeg fik bil.
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Køretøjer
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som jeg samler dele til i øjeblikket.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Yamaha SA Passola. Sort Årg. 1980.
VW Golf 2 1,8 GT. Årg. 1989. Dagligbil.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf strynboen » tirs 12. feb 2008 18:27

den er faktisk meget stabil,kun ved at dreje skarpt og give gas ,kan jeg lige løfte det ene baghjul,blæsevejr og tunkt læs 150 kg.betyder ikke noget..
men trækkraften er for ringe uden tun,den kunne ikke holde de 45,med læs
jeg har sat den til salg,da jeg har købt en peugeot partner,den har lidt mere komfort.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf strynboen » man 9. jun 2008 20:26

har været ude og teste apen,og konen måtte trække mig hjem med partneren..pludselig ville den ikke tage gassen,den kørte tomgang selv om håndtaget var helt i bund,og tog man gassen af,gik den i stå
den står nærmest og hakker i det og vil ikke tager omdrejninger,
den får brandstof nok,da den 4 takter,,det er som om at tændingen
står meget lavt,så den ikke kan give omdrejninger.
den har foresten drejeventil indsugening,så gad vide om den er utæt i skiven?,,eller tændingen har ændret sig måske elektronisk tænding??
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf FS1originalen » man 9. jun 2008 22:04

Det lyder bare som et NGK tændrør :lol: :oops: :lol:

Du skriver at den har drejeventil :!: Er det ikke det gode gamle Vespaprincip hvor krumtappen fungerer som drejeventil :?: :?: :?: Samme system som på feks. ciao hvor effekten kan øges med en italiensk krumtap eller blot ved at slibe lidt længere åbning ved indsugningen...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf strynboen » tirs 10. jun 2008 15:16

ja du har nok ret,,kan forestille mig at gnisten danser forvirret rundt
,du har ret i at krumtappen virker som ventil,tror at det er samme motor,der er lidt slør i krumtappen,,det har der været fra ny,har klaget til forhandleren,,han påstod at den var i orden,,men tror ikke at den er tæt noki indsugeningen,,såjeg river motoren af,så kan jeg give den nye lejer og få optimeret indsugningstiden.
har du fået pengene :?: :?:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf FS1originalen » tirs 10. jun 2008 17:58

Nå men når en ægte håndværker som dig alligevel skal til at skille motor ad så må du hellere få følgende:
Boring af Vespa.jpg
Boring af Vespa.jpg (24.42 KiB) Vist 3412 gange


Jeg tjente en overgang lidt lommepenge ved at købe meget billige Ciao og Bravoer i DBA.
Hver gang der stod "kan ikke starte" kunne man tage for givet at der havde været et bor i indsugningen der var lidt større end krumtappen kunne dække over. Så fik de en aluprop og kunne sælges igen. På et tidspunkt købte jeg en trafikskadet Vespa SI importeret fra Italien. Der stammer ovennævnte opmåling fra. Den motor gik vanvittigt godt :twisted: :evil: :twisted:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf strynboen » tirs 10. jun 2008 19:00

der er vel mulighed for at "bore"lidt indaf for ikke at ødelægge tætningen,,ellers kan der vel sættes en melbram indsugening på
ved du om der kan fås en 125cc motor med samme motormål
har læst at motoren er den samme som i knallerten.men nu skal jeg have den skildt af før jeg kan komme med nye obs,,men det med at køre ind med en t,spors.fræser,giver jo flere muligheder.har fræst mange skyllekanaler i puch motore
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3906
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf FS1originalen » tirs 10. jun 2008 19:05

Nej aner det ikke...

Men enhver Italiensk grønthandler har storebroren til din. De har flere kubik, men hele karossen virker også større så mon ikke motormålene også er anderledes :!:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget.
Diesella 1954. Honda Amigo 1970.

Brugeravatar
Anders A
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 18. maj 2008 20:47
Kontakt:

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf Anders A » fre 13. jun 2008 15:35

Er motoren på den ikke som enhver anden scooter motor - med variomatik hvor indviklet er det så at få den koblet til den normale gearkasse?
Maskinerne:

Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?

The Power of Dreams!

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf strynboen » fre 13. jun 2008 15:52

nej anders,desvære.apen har 4 gearog vendegear til bak,så den har også 4 bak,gear.motoren er boltet til diferanciale huset,som har 2 pendul aksler,så det er noget helt specielt,dog er motoren en standart vespa med blæserkøling og automat smøring.jeg skal have motoren af så den kan optimeres,,den er helvets :evil: besværlig at arbejde med,når den sidder på .jeg kunne evt vælte apen om på siden,sådan arbejdede vi når mascotten skulle lappes i bagbroen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
Anders A
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 18. maj 2008 20:47
Kontakt:

Re: Strynboen: Min Piaggio Ape

Indlægaf Anders A » fre 13. jun 2008 23:05

Det var en mulighed jeg har bare altid troet den fungerede som en scooter med variomatik på det ene baghjul osv :)

men man lærer jo hver dag :)
Maskinerne:

Honda CD50 1973
KTM Foxi 198?
Honda Xpress 1977
Honda Xpress 1976
Suzuki FZ50 198?

The Power of Dreams!


Tilbage til "Sydeuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster