Vurdering af Moto Guzzi Trotter
: lør 4. okt 2014 19:10
Håber jeg lægger det rigtigt.
Min stedfar har en Moto Guzzi Trotter Super, som han vil have vurderet, men vi ved ikke hvem der kan vurdere sådan en moped. Håber der er nogen herinde der kan vurdere den eller kan henvise til nogen der kan.
Den er fra omkring 1967/1968. Den står næsten originalt pånær baglygten som er fra en Maxi men standen kunne dog være bedre. Der er kommet lidt rust hist og pist men ikke mere end der kan ordnes. Det værste er dog fælgene som er meget medtaget af rust og det er svært, næsten umuligt at fremskaffe. Men vi kunne godt tænke os at renovere den.
Lidt data om mopeden/Trotter
*** TU-M 139 20.3. 1967
Importør: A/S Diesella
Fabrikat: Moto Guzzi Type: Trotter Boring: 37 mm Slaglængde: 38 mm Slagvolumen: 40,9 cm3 Godkendelsesnr: TU-M 139, der i indsugningsflangen på cylinderen er indpræget med særlige typer. Stålbøsning, der er fastholdt i cylinderens indsugnings- kanal med en skjult sprængring; diameter: 7 + 0,1 mm Stemplets underkant er uden indskæringer af nogen art. Stemplets sidelængde: 47,5 mm. Stemplets totallængde: 47,5 mm Afstand midte stempelpind til underkant stempel: 23 mm Karburator: Dell´orto. Karburators lysning: 14 mm Motoren må kun anvendes i originale stel af fabrikat MOTO GUZZI, type CE01IV og kun i forbindelse med den nedenfor beskrevne transmission:
Montering: Krankmotor med kædetræk til baghjulet, 2 gear,
Kædehjul på motor: Højst 10 tænder ) (Højst 11 tænder. Kædehjul på )eller(
baghjul: Mindst 21 tænder) (Mindst 23 tænder. Hjulstørrelse: Højst 2 x 16” Mindste tilladte totaludvekslingsforhold: 18.5 Radiostøjdæmpning: P & T, typegodkendelse nr. 202701
Min stedfar har en Moto Guzzi Trotter Super, som han vil have vurderet, men vi ved ikke hvem der kan vurdere sådan en moped. Håber der er nogen herinde der kan vurdere den eller kan henvise til nogen der kan.
Den er fra omkring 1967/1968. Den står næsten originalt pånær baglygten som er fra en Maxi men standen kunne dog være bedre. Der er kommet lidt rust hist og pist men ikke mere end der kan ordnes. Det værste er dog fælgene som er meget medtaget af rust og det er svært, næsten umuligt at fremskaffe. Men vi kunne godt tænke os at renovere den.
Lidt data om mopeden/Trotter
*** TU-M 139 20.3. 1967
Importør: A/S Diesella
Fabrikat: Moto Guzzi Type: Trotter Boring: 37 mm Slaglængde: 38 mm Slagvolumen: 40,9 cm3 Godkendelsesnr: TU-M 139, der i indsugningsflangen på cylinderen er indpræget med særlige typer. Stålbøsning, der er fastholdt i cylinderens indsugnings- kanal med en skjult sprængring; diameter: 7 + 0,1 mm Stemplets underkant er uden indskæringer af nogen art. Stemplets sidelængde: 47,5 mm. Stemplets totallængde: 47,5 mm Afstand midte stempelpind til underkant stempel: 23 mm Karburator: Dell´orto. Karburators lysning: 14 mm Motoren må kun anvendes i originale stel af fabrikat MOTO GUZZI, type CE01IV og kun i forbindelse med den nedenfor beskrevne transmission:
Montering: Krankmotor med kædetræk til baghjulet, 2 gear,
Kædehjul på motor: Højst 10 tænder ) (Højst 11 tænder. Kædehjul på )eller(
baghjul: Mindst 21 tænder) (Mindst 23 tænder. Hjulstørrelse: Højst 2 x 16” Mindste tilladte totaludvekslingsforhold: 18.5 Radiostøjdæmpning: P & T, typegodkendelse nr. 202701