Davs allesammen.
Jeg vil lige høre efter om der er nogle af jer der har kendskab til piaggio/vespa motorer, altså dem som sidder på ciaoen, bravoen og grilloen?
Jeg har nemlig en fætter som har problemer med hans bravo, den vil ikke køre mere end 20 cirka og har meget svært ved at trække op i fart. Noget siger mig det evt. kan være karburatoren som driller lidt med benzin tilførelsen, den var en del beskidt da han hentede den så det er vel ikke utænkeligt der er noget snavs der.
MEN, sagens kerne: Er der nogle som ved hvad de motorer ofte har problemer med? eller hvad det her lige kan være
Tak på forhånd
Vespa motorer
Vespa motorer
Knallerter:
Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT
Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT
Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Re: Vespa motorer
Tjek som det første tændrør, platinafstand og rens karburator. Da jeg fik min havde den ikke fået justeret platiner i lang tid, de stod ca 0,2 åbne og den var meget sløv.
Re: Vespa motorer
Ellers noget man bør være opmærksom på?
Knallerter:
Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT
Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT
Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.
-
- Moderator
- Indlæg: 3925
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Vespa motorer
Bundpakning.
Utæt simmerring.
En blok, som er 'boret forkert'.
For meget slør mellem cylinder/stempel.
Fastgroede stempelringe.
Hængende snøfter.
Ulige tilspænding af møtrikkerne i topstykket.
Tætning mellem karburator/studs.
Men så kan der vel heller ikke være andet galt?
Utæt simmerring.
En blok, som er 'boret forkert'.
For meget slør mellem cylinder/stempel.
Fastgroede stempelringe.
Hængende snøfter.
Ulige tilspænding af møtrikkerne i topstykket.
Tætning mellem karburator/studs.
Men så kan der vel heller ikke være andet galt?
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Vespa motorer
hejsa... jo for i glemmer at nævne at udstødningen nemt stopper til på sådan en... jeg kendte engang en der fast kørte 20 km hver dag på sådan en, den fik hvert andet år en ny udstødning - ikke fordi den gamle var rustet op, men fordi den tilsidst trækker elendigt og mister 5 - 10 kmt på toppen... en ny udstødning koster ikke ret meget til sådan en, så glem alt om at rense den ! hvis endelig man vil forsøge at rense den skal den skæres op og efterfølgende svejses sammen igen
når nu udstødningen så er afmonteret skal man lige rense udstødningskanalen i cylinderen - kør stemplet i bund og krads forsigtigt aflejringer af med en flad skruetrækker
hilsen olieklud
når nu udstødningen så er afmonteret skal man lige rense udstødningskanalen i cylinderen - kør stemplet i bund og krads forsigtigt aflejringer af med en flad skruetrækker
hilsen olieklud