Vespa motorer

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09

Vespa motorer

Indlægaf rasmil003 » søn 20. apr 2014 17:53

Davs allesammen.
Jeg vil lige høre efter om der er nogle af jer der har kendskab til piaggio/vespa motorer, altså dem som sidder på ciaoen, bravoen og grilloen?
Jeg har nemlig en fætter som har problemer med hans bravo, den vil ikke køre mere end 20 cirka og har meget svært ved at trække op i fart. Noget siger mig det evt. kan være karburatoren som driller lidt med benzin tilførelsen, den var en del beskidt da han hentede den så det er vel ikke utænkeligt der er noget snavs der.
MEN, sagens kerne: Er der nogle som ved hvad de motorer ofte har problemer med? eller hvad det her lige kan være

Tak på forhånd :D
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2423
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Vespa motorer

Indlægaf 12V » søn 20. apr 2014 18:16

Tjek som det første tændrør, platinafstand og rens karburator. Da jeg fik min havde den ikke fået justeret platiner i lang tid, de stod ca 0,2 åbne og den var meget sløv.
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

rasmil003
Junior knallert
Indlæg: 92
Tilmeldt: man 6. maj 2013 15:09

Re: Vespa motorer

Indlægaf rasmil003 » man 21. apr 2014 00:52

Ellers noget man bør være opmærksom på? :teeth2
Knallerter:

Puch Maxi KL, Årg. 1987, Grøn. SOLGT

Yamaha fs1 2-gear, 1988, Sort, Nummermatch.

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3615
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Vespa motorer

Indlægaf kreidlerhansen » man 21. apr 2014 08:16

Bundpakning.
Utæt simmerring.
En blok, som er 'boret forkert'.
For meget slør mellem cylinder/stempel.
Fastgroede stempelringe.
Hængende snøfter.
Ulige tilspænding af møtrikkerne i topstykket.
Tætning mellem karburator/studs.

Men så kan der vel heller ikke være andet galt?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2104
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42

Re: Vespa motorer

Indlægaf claus olieklud » man 21. apr 2014 08:42

hejsa... jo for i glemmer at nævne at udstødningen nemt stopper til på sådan en... jeg kendte engang en der fast kørte 20 km hver dag på sådan en, den fik hvert andet år en ny udstødning - ikke fordi den gamle var rustet op, men fordi den tilsidst trækker elendigt og mister 5 - 10 kmt på toppen... en ny udstødning koster ikke ret meget til sådan en, så glem alt om at rense den ! hvis endelig man vil forsøge at rense den skal den skæres op og efterfølgende svejses sammen igen

når nu udstødningen så er afmonteret skal man lige rense udstødningskanalen i cylinderen - kør stemplet i bund og krads forsigtigt aflejringer af med en flad skruetrækker

hilsen olieklud


Tilbage til "Sydeuropa"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron