Side 1 af 1

Mærkelig kørsel vespa bravo

: man 14. okt 2013 18:01
af lassehindhede
Min vespa bravo kører rigtig godt til tider. Men efter nogle kilometer (5-10) kører den lige pludselig meget dårligt og langsom. Hvis man stopper den og starter den igen, kører den nogle gange helt normalt igen, mens den også kan finde på stadig at køre langsom. Efter lidt tid hvor den har kørt rigtig dårligt begynder den pludselig at køre godt igen, og sådan bliver det ved.

Har renset benzinfilter og karburator to gange. Der er kommet nyt luftfilter på, men den kørte også sådan inden det nye luftfilter. Har ikke tjekket platinafstanden, men burde den ikke køre dårligt hele tiden, hvis den var gal med platinerne?
Kan det være noget med udstødningen eller andre gode bud?

På forhånd tak, og spørg endelig hvis i har brug for anden viden. Synes selv det virker meget mærkeligt.

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

: man 14. okt 2013 18:14
af FS1originalen
Det kan være mange ting, men før du skiller hele motoren ad så prøv at køre med lidt karburatorsprit i benzinen. Det kunne lyde som om du døjer med is i karburatoren.

Erik

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

: man 14. okt 2013 19:11
af malte39
det gør min vespa grillo også ( de køre med samme motor ) på min er det snøfte ventilen i topstykket der er utæt nogle gange, når min begynder at køre dårligt holder jeg bare ventilen inde når den er godt varm, det plejer at resultere i et knald fra motoren.. hvor den efterfølgende plejer at køre godt igen :D ventilen bliver lige blæst ren ;)

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

: man 14. okt 2013 20:26
af lassehindhede
Tak.
Malte39: Jeg har fundet noget her, som du måske også kunne have nytte af så, hvis det da er det du mener? Det er taget fra vespaonline.dk

"Det kan også være dekompressionsventilen i topstykket som ikke lukker tæt. For at kontrollere det afmonteres topstykke, skru tændrør i og læg det med tændrøret nedad – fyld sprit eller benzin i hullet/fordybningen ved ventilen og se om det løber ud ved ventilen.
Er ventilen utæt afmonteres låsesplit, fjedre, ventil og de to skiver og det hele rengøres i benzin eller rensevæske.
Start med at slibe sædet i dekompressionsventilen med karborundum (slibepasta) rengør ventilen og sædet i benzin og påfør et tyndt lag slibepasta på ventilen hvor den ligger an mod sædet. Roter derefter ventilen frem og tilbage og løft indimellem ventilen op og fordel nyt slibepasta på sædet indtil du kan se den har lavet et spor hele vejen rundt så er ventilen tæt. Kontroller efter med sprit eller benzin igen."

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

: man 14. okt 2013 20:36
af malte39
præcis :D