Minarelli P4 koblingsproblemer - hjælp søges

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
micmac01
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 23:25
Kontakt:

Minarelli P4 koblingsproblemer - hjælp søges

Indlæg af micmac01 »

Hej

Jeg roder lidt med min Minarelli P4 motor til min Fantic.

Jeg kan simpelt hen ikke få min kobling til at virke. Den vil ikke koble ud.
(på motor nr. 1 og nr. 2 )

motor nr. 1 er lavet følgende:
Kobling adskilt og renset, plader slebet let.
Nye fjedre monteret (ligegyldigt om det er nye eller gamle fjedre)

Ingen forskel – kan justeres, så den ikke kan startes med kickstarter eller så den ikke kan koble ud

Motor nr2.
Modtaget fra Italien. Monteret på Chopperen – kører fint, men har samme problem som motor nr 1.
Kan ikke koble ud.

Har ikke lavet noget på den endnu.

Har brug for gode råd inden jeg går i gang.

Har I erfaringer med hvad problemet er ?

Hilsen
Michael, 20159049
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Minarelli P4 koblingsproblemer - hjælp søges

Indlæg af 12V »

Er det under test på slukket motor den gør det, eller også på driftsvarm motor? Da jeg renoverede min brors P4 slap den over hovedet ikke indtil vi fik den startet og prøvekørt lidt. Så begyndte pladerne først at slippe. De havde klistret sig fast i olien?

Hvis du piller det lille dæksel af til justering af koblingen, kan du se om den adskiller pladerne når du hiver koblingen?

Har du tjekket om koblings skålen roterer frit når den er spændt fast. På min brors gik den meget stram, så kobler den ikke helt ud. Jeg sleb aksel og hullet med meget fint sandpapir indtil den roterede frit.
micmac01
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 23:25
Kontakt:

Re: Minarelli P4 koblingsproblemer - hjælp søges

Indlæg af micmac01 »

[quote="12V"]Er det under test på slukket motor den gør det, eller også på driftsvarm motor? Da jeg renoverede min brors P4 slap den over hovedet ikke indtil vi fik den startet og prøvekørt lidt. Så begyndte pladerne først at slippe. De havde klistret sig fast i olien?

Hvis du piller det lille dæksel af til justering af koblingen, kan du se om den adskiller pladerne når du hiver koblingen?

Har du tjekket om koblings skålen roterer frit når den er spændt fast. På min brors gik den meget stram, så kobler den ikke helt ud. Jeg sleb aksel og hullet med meget fint sandpapir indtil den roterede frit.[/quot


Motor 1: Den er afprøvet med varm motor - har prøvet at justerer på skruen under dækslet men det er ikke lykkes. Skruer jeg for meget på skruen, virker kickstarten ikke
Motor 2: Den er afprøvet med varm motor - har blot konstateret, at koblingspladerne slet ikke rører sig

Får lidt hjælp fra Mikael i Holstebro på den - begge motor er oppe hos ham.

Hilsen Michael
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"