Hvordan bøjer jeg bedst et forrør?

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Hvordan bøjer jeg bedst et forrør?

Indlæg af 12V »

Forrøret på min brors Omer er ikke den helt rigtige, den kan dog bruges hvis jeg kan få den bøjet en lille smule. Det er et 32 mm rør med ret tynde vægge.

Som den er nu peger potten lidt for langt ned, der skal ikke meget til, måske en halv centimeter. Jeg har ikke adgang til et svejseværk der hvor knallerten står, så jeg skal have hele knallerten med for at kunne skære den over og tilpasse den.

Har en VVS mand mon en portabel rørbukker der kan tage 1,25" rør?

Synes jeg har hørt noget om at fylde med sand for at undgå knæk, eller hvad med varme? Det ville ikke gøre så meget hvis bøjningen bliver lidt klemt, den bliver alligevel droslet med en plumbering i studsen da den skal køre semi-lovlig.

Billede
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Hvordan bøjer jeg bedst et forrør?

Indlæg af 12V »

Smed lige en forespørgsel på min Facebook væg, og der var sørme en af mine venner der havde en rørbukker maskine der kan tage denne størrelse. Bliver spændende at se om jeg får bundet en sløjfe på røret :P
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hvordan bøjer jeg bedst et forrør?

Indlæg af Lars J »

Godt du fandt en der kan hjælpe. Det er rigtigt at man kan fylde røret op med sand, stampe det godt, lukke begge ender, varme det op med ilt og gas og på den måde bukke røret uden at der kommer buk folder. Men en rørbukker i den rigtige dimension burde kunne gøre det hvis der er plads nok.
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"