begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
yankeebar
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 14. dec 2012 20:06
Kontakt:

begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Indlæg af yankeebar »

hej knallert forum :)
jeg har en piaggio nrg mc3 fra 2004 som jeg lige skulle høre om om den er begrænset i motorbloken?? det er meget vigtigt! :)
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Indlæg af 12V »

Det kan kun ses ved at hive cylinder af, og måle diameter på hullet, og kigge efter forhøjninger der kunne spærre for en anden cylinder.

Jeg har målene gemt for en ubegrænset blok liggende et sted, som jeg selv har målt mig frem til. Så dem kan jeg lige grave frem når du har målt.

Der findes ingen regel for hvornår de er begrænsede, det er kun set på nogle tilfældige blokke. Begge mine nyere hiper motorer har dem ikke.

En anden detalje er at de op til 99 brugte en cylinder der er 1,5 mm større i diameter, noget man skal være OBS på hvis man handler org. cylindre. Det kan dog nemt drejes ned.
yankeebar
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 14. dec 2012 20:06
Kontakt:

Re: begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Indlæg af yankeebar »

okay så :) jeg vil lige måle blokken en af dagene og så skrive når jeg har målt den :)
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Indlæg af juhl-drengen »

Tja jeg vil næsten tro den er begrænset i blokken det er de fleste scootere fra 2000 og frem :whew
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Indlæg af 12V »

juhl-drengen skrev:Tja jeg vil næsten tro den er begrænset i blokken det er de fleste scootere fra 2000 og frem :whew
Det gælder altså ikke for Piaggio motorer, du skulle måske tilføje at du bare gætter, for ikke at forvirre andre.
yankeebar
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 14. dec 2012 20:06
Kontakt:

Re: begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Indlæg af yankeebar »

jeg tænkte lige på hvis jeg tuner min scooter med 70 ccm cyl gianelli go og en eller anden større kaburator skal der så en anden vario på??
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: begrænset motorblok på piaggio mc3 fra 04??

Indlæg af 12V »

De fleste kvalitets variomatik sæt skifter mere jævnt end den originale, men den kan sagtens bruges, det er en af de bedre på Piaggio motoren.
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"