Velo Solex 1700 - Motor problemer?

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Velo Solex 1700 - Motor problemer?

Indlæg af apandersphilip »

Hej alle Velo eksperter.

Når jeg kører på min Velo Solex 1700, så nogle gange er det som om at motoren selv tager lidt af gassen og (tror jeg) er ved at gå ud?

Er der nogle der ved hvad det evt. kan være?

Hvis jeg så giver den en dejlig tykblanding ved chockeren så kører den igen?

Kan det virkelig være rigtigt at man skal sidde og pille (meget) ved chockeren imens man køre?

Håber virkelig at nogen kan hjælpe :(y)



Med venlig hilsen

Anders
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Velo Solex 1700 - Motor problemer?

Indlæg af Kai »

Nej den skulle gerne køre uden choker når den er varm.

Prøv at holde øje med om der stadig løber returbenzin/overskud gennem slangen ned til tanken, når den laver det nummer.
Hvis det ikke gør, så kan det være benzinpumpen der er lidt kludder i. Enten den lille glaskugle der ikke lukker helt tæt, eller membranen der er blevet lidt for stiv.
Kan også være udluftningshullet i tankproppen er stoppet så der dannes lidt vakuum i tanken så pumpen har svært ved at pumpe benzinen rundt.

Det kan også være så simpelt som lidt snavs i dysen, den er i messing, sidder lige under chokeren, og kan skrues ud med 9mm ringnøgle/topnøgle.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
apandersphilip
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: tors 6. sep 2012 17:28
Kontakt:

Re: Velo Solex 1700 - Motor problemer?

Indlæg af apandersphilip »

Jeg har kigget på de forskellige ting nu, og der løber benzin tilbage i tanken igen.

Dysen er helt blank, så der er intet snavs der.

Med hensyn til vakum i tanken så prøvede jeg at puste igennem den ene enden på proppen (den ende der er nede i tanken) og kunne høre at der svagt kom luft igennem,
jeg ved dog ikke hvor højt trykket skal være?
Velo Solex 1700 - 1961 - Køreklar
Puch Maxi P - 1982 - Køreklar STJÅLET
Suzuki Samurai DM 50 - 1990 - Køreklar
Mobylette AV42S - 1966 - Køreklar - HELT ORIGINAL!

Billede

Billede
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Velo Solex 1700 - Motor problemer?

Indlæg af strynboen »

prøv at tømme motoren for bensin snask..det er en skrue nederst ved tank beslaget..der er en lille kobber skive på ..motor bolten...sådan kan den kendes fra de andre..den går ind i krumtaps huset...så man kan dræne det..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"