Nu fik jeg endelig tid til at få skrevet lidt.
Jeg købte mig for en lille måned siden 2 stk. Velo Solex 2200 fra 62 og en bunke reservedele.
den ene af veloerne er nok mest til reservedele, men er i gang med at sætte stellet i stand og gøre det pænt så det bliver den "nye" velo.
jeg har nu været igang med et støre renoverings projekt og har nu fået "styr" på motoren, men den vil ikke starte, det ville den dog heller ikke da jeg havde fået den hjem. der var den også noget medtaget, den har stået i et lille år uden en kærlig hånd

Nu er den så blevet nusset og renset og samlet igen og jeg kan på ingen måde få liv i den.
Den gør følgende.
Når man cykler på den virker det som om den gerne vil i gange, den pruster lidt og virker som om den trækker når den pruster, og der hvor den var tættest på skulle jeg holde den igang ved at cykle som en vanvittig. den ville ikke holde sig kørende.
Jeg har prøvet følgende.
Skifte karburator, stillet på platiner, prøvet med et tændrør fra en anden velo der køre, tjekket gnist, det er der, der er tilbage løb fra karburator, skiftet pakninger, set om snøfteventil sovser, denne er også skiftet.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skin, kunne virkelig godt tænke mig at nå at køre en lille sommer tur inden det bliver alt for meget efterår.
Håber i kan gi mig en hjælpende hånd er lidt desperat

på forhånd tak.