Derbi Senda

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Derbi Senda

Indlæg af Ole Rasmussen »

Ja jeg skal ha mig noget legetøj

jeg er træt af at rode med gammelt udtjent og gennemskruet knallerter, som de 16-årige har haft kært

så jeg har fået kigget mig lidt omkring. og vil gerne sidde som man sidder på en god knallert.. altså vi taler ikke raketter/scooter

Mit valg har så gået til en Derbi Senda. og jeg har luret på en der har gået 26000, den er fra 03 og ikke noget videre rust!

Mit spørgsmål er så om 26000? ikke er meget voldsomt

prissiden er på 6000

mvh.

eller burde man tage et greb i pengepungen og betale 15000 for noget som kun er kørt et års tid?
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af dexta »

Jeg synes 26000 km er lige i overkanten, men jeg ved ikke så meget om moderne knallerter som om gamle !
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Ole Rasmussen »

ja tror også jeg sløjfer og køber en helt ny når jeg synes at jeg kan tillade mig det .. :D


så ved man hvad man har!
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Kim B S »

Hej Ole Rasmussen.
Det er meget svært, hvis den er blevet godt behandlet, kan der være mange kilometer i den endnu, men det er jo meget svært at vide. Hvis den derimod er blevet dårlig behandlet, kan den blive til et dyrt bekendtskab på længere sigt. :lol: Man skal regne med at stumper til den er noget dyrere. end de er til vores gode gamle Yamaha FS1. Men jeg kan da godt se at det er en sjov maskine, og med ikke mindre end 6 gear. Jeg har prøvet en for nogen år siden, som en af mine venner havde den gang, som kørte ca. 95km/t ud af lige vej. :wink: :mrgreen:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Anols5
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: ons 12. mar 2008 09:27
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Anols5 »

Jeg har selv haft en derbi senda fra '06. Købte den helt ny. Jeg synes 26.000 km lyder af rigtig meget. Har du nogle billeder af den? Prisen er til at overskue, men jeg synes også at antallet af km har noget at sige. Hvis den er blevet renoveret med pakninger, cylinderkit og olie. Dvs. ren vedligeholdelse, kan næsten alt holde evigt.

Jeg kan kun anbefale en Senda i hvert fald. Jeg havde rigtig meget glæde af min.
-Stop dreaming, start riding! -
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Ole Rasmussen »

SÅ gutter.. så har jeg fået mig en topmoderne 4-gears ;P
-ja den har 4, men regner med lige at smække en gearvælger i så jeg kan få 6 gear :D det lyder også lækkert når der kommer en geartøffer forbi!
dog er jeg i tvivl om jeg kan nøjes med gear vælger kun, da den giver en 3 gears 6 gear? men mon ikke at det er det samme? http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=4435

Men ja det blev ikke det andet lig som havde gået så meget! jeg fik ikke rigtig mere respons fra sælgeren.. Så jeg har istedet købt mig noget som har gået knap 4000 for 9000kr! så der kan godt ofres lidt på lidt gejl til den!
Skjolde og sådan har jeg tænkt mig at lave anyway, men de er hele uden revner! så alt kan blive pænt.. Jeg regnede nu også med at jeg ville finde en, som der ikke er gjort noget ved så jeg selv kan sætte mit præg på den!

Men ak ja i må jo få nogle billeder her i løbet af weekenden, når jeg får vasket dyret, så den tager sig pænt ud!
det eneste problem jeg har med den, som er fortalt fra sælger af. er at den har en defekt toppakning! Han har så leget med flydende paknin og troet at dette kunne holde.. så jeg må jo lige få det fixet! der fuglte desuden, helt ny 47mm jernsylle(ikke std) og 2 x 47 mm nye stempler med (tol: .96 og .97)

Der er nisser i min profil... den her tråd har jeg haft e-mail overvågning på... det er hoppet fra igen. Kan det tænkes at det slås fra, hvis man ikke forsat har makeret at man ønsker svar på e-mail når man har fået nye indlæg?
Brugeravatar
stefan
Stor knallert
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 21. jun 2009 14:23
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af stefan »

Jeg syntes du skal vente og finde noget der ikke har kørt nær så meget

mvh Stefan
knallerter som jeg har

___________________________________

yamaha FS1 4 gear med 2 gears tank og sideskjolde

puch maxi S - Solgt

Giantco sprint sport :)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Morten - Webmaster »

stefan skrev:Jeg syntes du skal vente og finde noget der ikke har kørt nær så meget

mvh Stefan
Hej Stefan, jeg tror du er en omgang for sent ude :lol: tråden er fra 2008... du skal nok lige kigge på datoerne i de gamle tråde du hiver frem :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Ole Rasmussen
Stor knallert
Indlæg: 166
Tilmeldt: søn 25. maj 2008 21:32
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Ole Rasmussen »

ja ser du men jeg lever endnu.. jeg fandt en til 9000 som har gået omkring de 5000 fra 07
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Alex »

hehe når men nu er der liv i tråden igen :D

De er meget dejlige at køre på sådan en senda, har selv haft en. desværre har derbi af en eller anden grund valgt ikke at sætte balance aksel i deres nye motor, som der var i deres gamle modeller, det får knallerten til at skramle og ryste over det hele. :-( fortrækker selv Am6 motoren, der er bare ikke så mange 30 knallerter med den. :D

mvh. Alex
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af bonde søren »

hej alex rieju matrix rs2 er vejen frem am6 er en genial motor (:
fuskeren
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: Derbi Senda

Indlæg af Alex »

ja de var tider da jeg havde sådan en matrix :D men det satte politiet desværre hurtigt en stopper for :oops:
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"