Yamaha RD 125 Twin med ny restureret motor.

Køb, salg og bytte af andre ting, beklædning, motorcykler, biler, værktøj etc.
malte39
Stor knallert

Yamaha RD 125 Twin med ny restureret motor.

Indlægaf malte39 » tors 18. aug 2016 12:34

Hej. jeg må nok erkende at jeg ikke kommer længere med min ellers elskede Yamaha RD 125 twin 5 gears fra 1978. ( de næste par år ihvertfald ) Der er betalt afgift på den. ( den er importeret fra sverige ) og den er sidst synet for et års tid siden. krumtaps lejer, plejestænger / plejelejer, stempler, pakdåser, platiner, kondensator, kobling, gummi dæmpere i sekundær hjul/ kobling, karburatorere osv. osv. er alt sammen nyt. og kørt omkring 200 km. uds. kanalerne er hævet 1-2 mm, der er monteret 2x 21mm dellorto kaburatorere, planslebet topstykker samt 2x om svejste yasuni C16 udstødninger på den. den går rigtigt jævnt og starter perfekt. speedometer osv. fungere fint. Går lidt tykt, så lidt mindre dyser vil ikke skade. tænding er justeret med micrometer skrue og er ok. alene krumtappen kostede 1800 bare at få monteret de nye plejestænger på. uden reservedele vel og mærke. Der medfølger en ekstra adskildt men næsten komplet motor.
Cylinderne er malet sort og fået poleret sider op som det kan ses på billederne. baghjuls lejer, batteri m.m. er også nye. fodhviler, bremser og gear er flyttet op til en forlænget udgave af passerger forhvilerne for at man sidder som man nu gør på en gammel cafe racer. dvs. fødderne henne ved bag aksel af :thunge det hele er lavet for 3 år tilbage da jeg bare var en 17 årig knægt der svejsende med øjnene lukket, så resultatet er også derefter. men det fungere fint og er ikke knækket endnu. udstødningerne kan pakkes ind i power wrap, så ser de nogenlunde ud.

Der medfølger tank fra en fs1 der er forlænget med glasfiber / spartel og et hjemme støbt sæde i samme materiale. lavet i bedste caferacer stil. der mangler dog stadig meget slibe arbejde før det kan males. Originalt sæde og tank er pt. monteret.

om man vil bygge den om til at være som originalt udsenesmæssigt, med de tilhørende dele, eller om man vil færdiggøre delene til at bygge den om til den ondeste cafe racer er op til en selv, men begge muligheder er der.

prisen ligger omkring de 8000 kr. Det er måske lidt højt sat men ellers så står den fint hvor den står nu, til jeg får tid og lyst til at færdiggøre den. Den står mig i omkring 12000.

OBS har lidt problemer med at ligge billeder ind, men de kommer!
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt

haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch

Brugeravatar
Leo P
Junior knallert

Re: Yamaha RD 125 Twin med ny restureret motor.

Indlægaf Leo P » tirs 27. jun 2017 14:07

malte39 skrev:Hej. jeg må nok erkende at jeg ikke kommer længere med min ellers elskede Yamaha RD 125 twin 5 gears fra 1978. ( de næste par år ihvertfald ) Der er betalt afgift på den. ( den er importeret fra sverige ) og den er sidst synet for et års tid siden. krumtaps lejer, plejestænger / plejelejer, stempler, pakdåser, platiner, kondensator, kobling, gummi dæmpere i sekundær hjul/ kobling, karburatorere osv. osv. er alt sammen nyt. og kørt omkring 200 km. uds. kanalerne er hævet 1-2 mm, der er monteret 2x 21mm dellorto kaburatorere, planslebet topstykker samt 2x om svejste yasuni C16 udstødninger på den. den går rigtigt jævnt og starter perfekt. speedometer osv. fungere fint. Går lidt tykt, så lidt mindre dyser vil ikke skade. tænding er justeret med micrometer skrue og er ok. alene krumtappen kostede 1800 bare at få monteret de nye plejestænger på. uden reservedele vel og mærke. Der medfølger en ekstra adskildt men næsten komplet motor.
Cylinderne er malet sort og fået poleret sider op som det kan ses på billederne. baghjuls lejer, batteri m.m. er også nye. fodhviler, bremser og gear er flyttet op til en forlænget udgave af passerger forhvilerne for at man sidder som man nu gør på en gammel cafe racer. dvs. fødderne henne ved bag aksel af :thunge det hele er lavet for 3 år tilbage da jeg bare var en 17 årig knægt der svejsende med øjnene lukket, så resultatet er også derefter. men det fungere fint og er ikke knækket endnu. udstødningerne kan pakkes ind i power wrap, så ser de nogenlunde ud.

Der medfølger tank fra en fs1 der er forlænget med glasfiber / spartel og et hjemme støbt sæde i samme materiale. lavet i bedste caferacer stil. der mangler dog stadig meget slibe arbejde før det kan males. Originalt sæde og tank er pt. monteret.

om man vil bygge den om til at være som originalt udsenesmæssigt, med de tilhørende dele, eller om man vil færdiggøre delene til at bygge den om til den ondeste cafe racer er op til en selv, men begge muligheder er der.

prisen ligger omkring de 8000 kr. Det er måske lidt højt sat men ellers så står den fint hvor den står nu, til jeg får tid og lyst til at færdiggøre den. Den står mig i omkring 12000.

OBS har lidt problemer med at ligge billeder ind, men de kommer!

Har du den stadig til salg?
Kunne godt bruge et vinter projekt..Evt.et billede at dyret :D

Tilbage til "Køb og salg af øvrige ting"