MÅ SLETTES - Søger 10 mm Mikuni karburator

Køb, salg og bytte af reservedele, tilbehør, litteratur og specialværktøj til knallerter.
Brugeravatar
MNH3660
Junior knallert

MÅ SLETTES - Søger 10 mm Mikuni karburator

Indlægaf MNH3660 » søn 19. jun 2016 12:31

Hej Forum
Har ellers godt styr på indstillingerne og knallerten kører godt - på nær i tomgang. Pt. er der en Mokini 10 mm karb. på Yamahaen, der er 100% lovlig. Vi har forsøgt at indstille - både på gefühl og jf. vejledningen her på forum, men uden held. Mellemområde og top er helt fine - kun tomgang driller. Mistænker karburatoren for at have en eller anden fejl (er blevet splittet i atomer, ultralydsrenset, gennemsprøjet kanaler med bremesrens, der villigt kom igennem alle kanaler). Kunne godt tænke mig at forsøge med en original Mikuno, men den skal være i brugbar stand. Er der evt. nogen i nærheden af 3660, der har en Mikuno, man kan låne til test med henblik på køb, hvis forsøget falder godt ud?

Nuværende Mokini er EKSTEREMT følsom over justering af tomgangsskruen. Den går enten for lavt eller for højt. Luftskruejusteringer er afprøvet. Har endda "vendt og filet tappen af" toppen på karburatoren for at få ordentligt gevind til tomgangspinden, men uden held. Membran slutter tæt, karburator slutter tæt til indsugningsplade og knallerten starter i øvrigt godt .

Mikkel
Senest rettet af MNH3660 tors 20. jul 2017 13:00, rettet i alt 1 gang.
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...

møgand
Junior knallert

Re: Søger 10 mm Mikuni karburator

Indlægaf møgand » tors 8. dec 2016 11:38

hej jeg har en meget fin 10mm mikuni karburartor hvis du stadig mangler mvh jesper

Brugeravatar
MNH3660
Junior knallert

Re: Søger 10 mm Mikuni karburator

Indlægaf MNH3660 » ons 5. apr 2017 10:55

Hej Møgand - ups - ser først nu dit svar. Jeg fik løst problemet i efteråret - det var pakdåsen ved svinghjulet, der ikke var tæt. Ny i og nu kører den tomgang som en kutter....
Men tak for tilbud - måske får jeg bruge for en Mikuni en anden gang...
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...

Tilbage til "Køb og salg af reservedele"