Test Yamaha FS1 købes (Projekt Rustne Møghund)

Køb, salg og bytte af hele knallerter.
Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert

Test Yamaha FS1 købes (Projekt Rustne Møghund)

Indlægaf Yamahafs1haslev » tors 17. nov 2016 19:22

Jeg søger en på alle måder anvendelig, men billig og til formålet køreklar Yamaha FS1 med 4gear stel dele (dvs. forgaffel og bagsvinger) til brug for at have en test maskine til mine knallert motor projekter og uden motor /eller defekt motor til en rundværdi af omtrentlig en flad 50er.

Dvs. den "rustne møgbunke og grimmerik" må gerne være / er med rustne og uoriginale, Thansen fuck-up , bulet tank, muggen sæde og andre "lådne" dele, men den skal være direkte kørebar når der kommer en (min) motor på.

Røvbukkede, sønder pryglede og defekte stel og andre vigtige dele må ikke være defekte. Ligesom exede hjul, hjul med løse egere, stel med smadret "under-benklæder" til bagsvinger og fodhviler er no-go.

Jeg skal ikke til at svejse / reppe noget stel eller slå mig til lirekassemand pga. metal-træthed i stel og skader på andre bærende dele, fex bukkede forgaffelben og støddæmper bøsninger/aksler, når jeg sætter en +6HK motor på denne "Dødens Engel"

:shock:
Hvad har I?
vh
Knud fra Haslev

Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert

Re: Test Yamaha FS1 købes (Projekt Rustne Møghund)

Indlægaf Yamahafs1haslev » fre 18. nov 2016 16:20

Okay det var måske lige lovlig kraftig tobak..
Det jeg skal bruge er:
1) et fs1 stel hvor gevind på stel aksel til bagstøddæmpere er OK og ellers ikke er røvbukket, udlandske stel er OK, stel nr er ligemeget, 2gear stel er OK
2) en FS1 bagsvinger der ikke er skæv, en Thassan er OK
3) et anvendeligt FS1 sæde, som ikke ser ud som om en spætte har bygget rede i den
4) en FS1 tank, der kan holde på benzinen
5) en rimelig FS1 fodhviler
6) en FS1 bag skærm uden overflødige (rust) huller /manglende opspændings punkter/stivere og ikke er for vindskæv
7) en OK FS1 kædeskærm, mrk Thassan
8) en OK FS1 4gear bremseplade og bag aksel
9) Et FS1 horn, Thassan lygteholdere og forlygte
Resten har jeg selv, inkl forgaffel.

Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert

Indlægaf Yamahafs1haslev » tirs 22. nov 2016 07:08

Skulle der være en ejer af en FS1 tank , der kan holde på benzine og en bagskærm, så er jeg ved at være i hus med opgaven
btw. gad vide om en RD125 coffer tank kan sidde på et FS1 stel :what2 det må lige findes ud a´
(sådan en har jeg til at ligge på lageret)
Jo den kan være der med lidt tilpasninger, men jeg ser lige om ikke der dukker en Yamaha 4 gear tank op (en yamaha 2gear tank er fand´me´ bår for græhm!) og den er der sgut´te noen der vil ha´når jeg takker af fra dette projekt.
Det er jo kun til at hægte min tunede motorer på!, når jeg er "Mæt" bliver hele molevitten solgt og projektet nedlagt - det ved jeg allerede nu.

Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert

Indlægaf Yamahafs1haslev » tirs 22. nov 2016 21:02

Jeg har fundet et FS1-lig aka "møg-hund", et grimt FS1 2 gear stel med noget der ligner en motor og har to hjul på en K1 forgaffel (ser det ud til at være) og en gl. Thassan /Larsen-Trim bagsvinger (den har trekanter til støddæmper ophænget) OG Thassan speedometer og omdrejningstæller, hwa´ si´r I så? (billeder kommer senere)
Hvis det ER en 2 gear motor, kunne det være sjovt at prygle livet helt ud af den med noget grow-tun, hvis det overhovedet er muligt at få sådan en ka´l til at spille i klassementet: "Lorte-motorer, tunet 50ccm+ det løse", ikke fordi Yamaha 2gear motoren er væsentlig forskellig fra en 4gear... ud over at den kun har 2 gear, men pga. at den er resultatet af en tosset lovgivning der forhindrede videre udviklingen af Yamaha FS1 motoren til et nutidigt design niveau som findes på Yamaha TZR50, 6 gear, pris ca. 24000kr... nå men mere om den motor i et senere afsnit.

Yamahafs1haslev
Fuldblods knallert

Indlægaf Yamahafs1haslev » ons 23. nov 2016 19:58

Såååå daaaann de'r
Så fik jeg hentet denne yamaha 2gears model.
Det ER en 2gears stel og motor stel er fuldt intakt.
Baghjul er original araya Japan.. forhjul er Thassan
Cylinder er 43mm F5B Thassan
Karburator er original 16mm mikuni
Krumtap er helt ok.. den mangler koblings dæksel og AHA karburator dæksel. Udstødning er en luhac 5.3hk skråtafskåren. Forlygte og lygte holdere er original import fra Taiwan, forlygten især, har fuldtdækkende patina ja der faktisk ikke noget chrom tilbage. Speedometer og omdrejningstæller er faktisk pæne.
Jeg har fundet et Thassan sæde anderøv med Malteser baglygte , plast sideskjolde og lidt andet "nams".
Ja nu mangler der faktisk bare en tank og en bagskærm. Så tjø'r det bår så dæjli
Update :
Nu har jeg alle delene til projektet
Senest rettet af Yamahafs1haslev lør 26. nov 2016 17:03, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
12V
Moderator
Kontakt:

Indlægaf 12V » ons 23. nov 2016 21:18

Det er dejligt med sådan en test knallert hvis man har mange motor projekter i gang. Glæder mig til at se hvad motorerne kommer til at yde :)
mvh. Carsten - 12V.dk - SmallPistons.dk

Vejledning til upload af billeder, klik her.
Ny 2016 udgave, det har aldrig været nemmere!

Tilbage til "Køb og salg af knallerter"