newbie here

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

newbie here

Indlæg af Hansenturbo »

Hej mit navn er Brian og er en knægt på 37år :-)
vi er 3 på job som er begyndt at snakke vildt meget knallert
hvilket resulteret i at den ene kollega har købt en suzuki K50 (som han havde som knægt).
vi 2 andre har haft Yamaha fs1, min var en fs1 dx fra 1979 og nu vil jeg osse igang med at lave en fin yamaha fs1
problemet er jo at det er svært at finde en god en i dk, er der nogen af jer her inde der har hentet en fs1 i f eks tyskland eller sverige?

MVH Brian
Billede
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af Krelleh »

Hej Brian :)

Det lyder ikke som en dum idé :D

Der er nogle her inde som har hentet en FS1 i Tyskland. Men problemet er bare når du henter en hjem har et andet skal en registeret som en MC med nummerplade på.

En DX fra 1979 koster nok cirka 5000 og op efter. Det bliver jo an på hvor meget der er original og standen.

Ting som er nemme at kigge efter som trækker værdi op også er ting som: (DX 1977-1979)

- Plastic speedometer
- Bagsvinger
- Bremsesystem original

Håber du og din kollega finder en Yamaha.
Mvh. Christian
Thoms

Re: newbie here

Indlæg af Thoms »

Hej og velkommen i klubben!

Det med at der skal en nummerplade på en Tysker er ikke korrekt. Der foreligger herinde skriftlig dokumentation på at den frit kan benyttes som knallert i DK, blot den opfylder den danske typegodkdelse (TUM 178). Jeg har selv importeret en 77'er som var helt original, men vær opmærksom på at der er en del ting som ikke er som på de danske. Sansynligheden for at finde et originalt og velbevaret eksemplar i Tyskland eller Holland er langt større end at finde en i Danmark. Vi ved jo at vores ofte var genstand for et stykke legetøj mens de udlandske tværtimod blev brugt til det de var skabt til - et transportmiddel...

Jeg er da ret sikker på at nogen herfra kan motiveres til at sælge en hvis prisen er rigtig, men 5000 kr., betragter jeg nærmere som et "opstartsgebyr" for et projekt. Skal du renovere til bunds er 20.000 kr. væk som dug for solen. Af samme årsag har jeg "kastet håndklædet" og vil nu kun have én FS1 og det bliver min 76'er.

Held og lykke med din søgen.
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af Hansenturbo »

Takker for Info omkring import for jeg tror det ville super svært
at finde noget i dba man ku bruge til noget :-/
Har kikket på hva der er tilsalg på forumet her og det er ik
Meget men ved godt at de ik blir solgt til hvem som helst :-)
Så derfor overvejer jeg import men det ville være super om der
er nogen herinde der har en dx'er tilsalg
Billede
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af Kim B S »

Hej Brian.
Velkommen på forum. :D Jeg har selv købt min FS1DX på DBA til 5000 kr. :wink: Men jeg skal også være den første til at indrømme, at der er blevet skiftet meget siden købet i 2007. :roll: Den tidligere ejer havde nemlig ikke så godt styr på, hvordan motoren skulle samles. :roll: Derfor var der flere ting som manglede, eller var forkert samlet. :roll: Og mange dele var for dårlig (T Hansen skrammel og lignede). :roll: Men lidt efter lidt er den da efterhånden blevet noget bedre, selv om der stadig er ting som kan forbedres, mest på udseende. :wink:
Jeg håber at du kan finde et rigtig godt eksemplar, og at du må få meget gavn og glæde ud af dette forum. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af strynboen »

hej kunne godt finde på at sælge min dx 79..for at få min 76 færdig i stedet..der mangler dog at samle en motor...du kan pm hvis der er lidt interesse..den er ikke helt flot eller helt grim..men godt lavet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
the eagle
Gummi rocker
Indlæg: 656
Tilmeldt: ons 19. nov 2008 22:06
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af the eagle »

mojn og velkommen til forum :D nu står der jo ikke i din profil vor du kommer fra :shock:. men her er da en til at starte med http://www.dba.dk/yamaha-4-gear-77-uken ... -77646516/ :(y)
Hilsen Eddie. The Eagle
yamaha 77 rød 99% orginal match solgt
suzuki gs 500 min kones motorcykel
yamaha xv virago 750 min cykel
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af Hansenturbo »

kim b s : man kan vel håbe på man ku heldig at finde en i dba men skulle det næsten være et papkasse project så man
bedre ku se de vitale dele var iorden hehe. jeg helt sikker på jeg kan få rigtig meget gavn af det her forum ,nøøøøj der er meget at kikke og læse igennem :-)

strynsboen smider dig lige en pm :-)

The eagle : fin yamaha fs1 og god pris men lige pt er det en fs1 DX jeg har i tankerne ps er fra Køge :-)
Billede
YAM FS1

Re: newbie here

Indlæg af YAM FS1 »

Hej Sprgsmålet er hvad der kan svare sig ved køb bla i den blå avis,de fleste yamaha fs1 der er i avisen består i en del defekter,og de priser de har er helt overdrevet,det bedste er at gå efter er en der er i god stand,som der også bliver nævnt med bla org bagsvinger org bremse system,det kan næsten bedre svare sig at bygge en op i dele som man har købt over længere tid bare man har stellet og org bagsvinger,forgaffel samt en defekt motor så bliver det næsten billigere end af købe en thansen maskine uden bagskærm, hvor over halvdellen ikke kan bruges,derfor start med de vigtigste dele,så ved man også hvad man har,i stande på de dele som maskinen er bygget op på
ejn
Stor knallert
Indlæg: 174
Tilmeldt: lør 18. dec 2010 11:02
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af ejn »

Hej

Velkommen.

Hvis Strynboen har renoveret den kan du roligt købe den. Og så stille og roligt bytte de ting ud som ikke er originale, hvis det er det du ønsker.

Ville selv købe den hvis jeg måtte for overkommandoen.

Mvh

Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af Hansenturbo »

YAM FS1 skrev:Hej Sprgsmålet er hvad der kan svare sig ved køb bla i den blå avis,de fleste yamaha fs1 der er i avisen består i en del defekter,og de priser de har er helt overdrevet,det bedste er at gå efter er en der er i god stand,som der også bliver nævnt med bla org bagsvinger org bremse system,det kan næsten bedre svare sig at bygge en op i dele som man har købt over længere tid bare man har stellet og org bagsvinger,forgaffel samt en defekt motor så bliver det næsten billigere end af købe en thansen maskine uden bagskærm, hvor over halvdellen ikke kan bruges,derfor start med de vigtigste dele,så ved man også hvad man har,i stande på de dele som maskinen er bygget op på
lige præcis det jeg tænker men der jo nogen der er sluppet afsted med det :rocks men det løber nok op
Billede
Hansenturbo
Junior knallert
Indlæg: 91
Tilmeldt: fre 26. aug 2011 14:25
Kontakt:

Re: newbie here

Indlæg af Hansenturbo »

ejn skrev:Hej

Velkommen.

Hvis Strynboen har renoveret den kan du roligt købe den. Og så stille og roligt bytte de ting ud som ikke er originale, hvis det er det du ønsker.

Ville selv købe den hvis jeg måtte for overkommandoen.

Mvh

Esben
takker det lyder rigtig godt :tuba
Billede
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"