En mere ny.... :)

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

En mere ny.... :)

Indlæg af jesmo71 »

Hej Alle

Så må jeg hellere introducere mig selv. Har været medlem kort tid men ikke rigtig ytre mig endnu. Er fra 71 og selv har haft adskillige Yamaha som ung måske 7 stk samt 3 honda dax mm. Lige fra SS og speciel chrom model med match numre osv. Noget man jo helst ikke vil snakke om :(

Nå, men min søn på 15 kom hjem en dag og sagde han ikke ville have en scooter men en yamaha 4 gear da han havde set sådan en i byen. Der vågnede eksperten pludselig kan i tro og historierne og jagten gik derefter igang.

Vi har købt 2 x "lig" nu plus en mere der er solgt igen samt en masse dele, og er gået lidt igang.

Min søn skal have lavet en der kommer til at ligge lidt op af original look men med lidt specielle tiltag/ farver og den anden vi har købt nu blevet min som jeg skal igang med senere når hans er lavet. Derudover har jeg en YB100 deluxe som bagefter skal laves.

Den blå herunder (min søns)er med 78DX stel og den anden er med 76DX.

Glæder mig til dialoger råd og vejledning osv. Et rigtig godt forum.

Mvh Jesmo71
Vedhæftede filer
03102010067.jpg
03102010067.jpg (51.11 KiB) Vist 7882 gange
03102010070.jpg
03102010070.jpg (46.33 KiB) Vist 7882 gange
03102010072.jpg
03102010072.jpg (46.69 KiB) Vist 7882 gange
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Tottenham »

jesmo71 skrev:Hej Alle

Så må jeg hellere introducere mig selv. Har været medlem kort tid men ikke rigtig ytre mig endnu. Er fra 71 og selv har haft adskillige Yamaha som ung måske 7 stk samt 3 honda dax mm. Lige fra SS og speciel chrom model med match numre osv. Noget man jo helst ikke vil snakke om :(

Nå, men min søn på 15 kom hjem en dag og sagde han ikke ville have en scooter men en yamaha 4 gear da han havde set sådan en i byen. Der vågnede eksperten pludselig kan i tro og historierne og jagten gik derefter igang.

Vi har købt 2 x "lig" nu plus en mere der er solgt igen samt en masse dele, og er gået lidt igang.

Min søn skal have lavet en der kommer til at ligge lidt op af original look men med lidt specielle tiltag/ farver og den anden vi har købt nu blevet min som jeg skal igang med senere når hans er lavet. Derudover har jeg en YB100 deluxe som bagefter skal laves.

Den blå herunder (min søns)er med 78DX stel og den anden er med 76DX.

Glæder mig til dialoger råd og vejledning osv. Et rigtig godt forum.

Mvh Jesmo71
Velkommen jesmo
Er sikker på at du også kan bibringe forummet meget
Ups . Hvad var det, lige med den chrom tank ? Sleb du den , for at malen den blå ?? UPS
Men det bliver imellem os vi ses
Mv laursem
Senest rettet af Tottenham man 1. nov 2010 11:16, rettet i alt 1 gang.
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej ! og velkommen her på forum !

Jeg håber du får meget gavn og glæde af at være her, og med din erfaring vil vi andre jo også få tilført ekstra ekspertise med flere nye medlemmer :(y)

Klog knægt du har !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Velkommen her hos vi andre nørder,,, stedet hvor selv en 90 årig kan blive som 15 årig igen :P ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Kim B S »

Hej jesmo71.
Velkommen på forum. :D Vi er altid glade for folk med erfaring, jo flere jo bedre. :bravo Og dejligt at du har en søn, som også kan lide de gamle Yamaha`er. :hihi :BALLOONS
Har selv to sønner, men ingen af dem gider at køre FS1. :(n)
Jeg glæder mig til at følge jeres projekter, og ikke mindst se resultatet af jeres arbejde. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af jesmo71 »

Hej Alle

Tak for en god velkomst her på siden.

Jeg glæder mig til senere til at fremvise hvad vi er igang med, og hører jeres kommentarer hertil. Har set en del projekter herinde og det er fantastisk hvad i laver og de resultater der kommer ud af det. Den til sønnen går vi nok lidt på kompromis med men den anden vil jeg nok forsøge at lave rimelig ok.

Ville helst som mange af jer gerne lave en match maskine, men det kommer forhåbentligt senere, man skal jo lige igang igen.

Tak for en god velkomst, og Brian det er vist snart en offentlig hemmelighed vi har vedr. det med den chromede specielmodel.. :( ?

Hilsen Jesmo71
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Dirtyold »

jesmo71 skrev:Hej Alle

Tak for en god velkomst her på siden.

Jeg glæder mig til senere til at fremvise hvad vi er igang med, og hører jeres kommentarer hertil. Har set en del projekter herinde og det er fantastisk hvad i laver og de resultater der kommer ud af det. Den til sønnen går vi nok lidt på kompromis med men den anden vil jeg nok forsøge at lave rimelig ok.

Ville helst som mange af jer gerne lave en match maskine, men det kommer forhåbentligt senere, man skal jo lige igang igen.

Tak for en god velkomst, og Brian det er vist snart en offentlig hemmelighed vi har vedr. det med den chromede specielmodel.. :( ?

Hilsen Jesmo71
Hej Jesmo71

ellers en hyggelig snak vi fik ved Brian igår..

ang. din tidligere forcromede tank der blev slebet ned og malet... var det blå den blev dengang hehe gg

Mvh. Per
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Jesper

Bare lige for at gnide lidt salt i såret,,, så ser en 1977`r med original crom tank sådan her ud :teeth2 :teeth2 ,,,
Yamaha FS1 DX 1977 crom (113).jpg
Yamaha FS1 DX 1977 crom (113).jpg (132.82 KiB) Vist 7754 gange

uden blå maling :hihi ,,,

men surt at male sådan en om ,,,, men det tænkte man vel ikke så meget over som ung fløs der bare skulle have lidt fest i gaden,,, formoder jeg ,,, der var vel ingen i firserne som regnede med at de stadigvæk var ren cult i det 21 århundrede :whew ,,,,, :inbottle ,,,,
Senest rettet af Yamaha FS1 50SS man 1. nov 2010 20:01, rettet i alt 1 gang.
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Tottenham »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej Jens

Bare lige for at gnide lidt salt i såret,,, så ser en 1977`r med original crom tank sådan her ud :teeth2 :teeth2 ,,,
Yamaha FS1 DX 1977 crom (113).jpg

uden blå maling :hihi ,,,

men surt at male sådan en om ,,,, men det tænkte man vel ikke så meget over som ung fløs der bare skulle have lidt fest i gaden,,, formoder jeg ,,, der var vel ingen i firserne som regnede med at de stadigvæk var ren cult i det 21 århundrede :whew ,,,,, :inbottle ,,,,
Jamen Jesper Jesper UHA :crying
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af jesmo71 »

Hej Per, Johnny og jer andre.

Historien er kort og trist. Jeg og mine venner kiggede i den lokale ugeavis hver uge i midten af 80erne. Der sad vi og kiggede loppemarkedet igennem hver uge mens vi drak kaffe. Det var det der mindede mest om netværksfest dengang.
Jeg fandt en og min mor kørte mig til Hundelev i vendsyssel ca små 20 km tværs over landskabet. Der stod så en Yamaha men med chrom tank, skivebremse osv. Hun skrev en check på 1000 kr som jeg lånte af hende. Yamahaén blev læsset og kørt hjem. Maskinen stod perfekt men med chrom tank og sidekasser og nummer match. Jeg og mine DAVÆRENDE VENNER mente ikke denne var noget da sølvalderen forlængst var ovre. Jeg kørte der efter ned til det lokale bygge center og købte sandparpir (noget rigtig rigtig rigtig rigtig grovt og noget fint) samt spraymaling hvorefter historien slutter brat for denne vidunderlige Yamaha. Solgte den til en bekendt kort efter for 2000.

Jeg er ikke helt sikker men jeg mener den havde stålsidekasser. Manden jeg købte de af havde haft den fra ny... :(

Men ellers tak for en god velkomst.... Behander mine ting bedre idag.. :)

Jesper M (jesmo71)
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af nielsfup »

:D :D :D :D :D
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af jesmo71 »

Det er godtnok blevet sent iaften, 03,29.
Men sådan er det når pludselig der dukker noget godt op meget sent. God man har flextid... :)

Men hvorfor mon det blev sent ? En skyts engel fløj vist over Vrå i nordjylland i aften og sendte en "match" besked med fuld sporbarhed. Så måtte oktaviaen have tanket diesel på og en kande kaffe måtte laves og ud at køre selvom jeg ikke ville have mere Yamaha før jeg havde lavet det der er. Det endte med kaffe og kage på en bondegård som først blev brygget og severet fra midnat hvor efter hele historien blev fortalt.

Nå men godnat til alle.

PS. Brian, hvad mon dette er .................... Er det mon godt eller bare fup ? :shutup

PSS. Hej Nielsfub og tak for mailen vedr min entre her, et kanont job du udfører herinde. Har allerede kigget meget og jeg er måløs over jeres entusiasme.

Jesmo71
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Dewil »

Glæder os til at se hvad du har støvet op :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Tottenham »

jesmo71 skrev:Det er godtnok blevet sent iaften, 03,29.
Men sådan er det når pludselig der dukker noget godt op meget sent. God man har flextid... :)

Men hvorfor mon det blev sent ? En skyts engel fløj vist over Vrå i nordjylland i aften og sendte en "match" besked med fuld sporbarhed. Så måtte oktaviaen have tanket diesel på og en kande kaffe måtte laves og ud at køre selvom jeg ikke ville have mere Yamaha før jeg havde lavet det der er. Det endte med kaffe og kage på en bondegård som først blev brygget og severet fra midnat hvor efter hele historien blev fortalt.

Nå men godnat til alle.

PS. Brian, hvad mon dette er .................... Er det mon godt eller bare fup ? :shutup

PSS. Hej Nielsfub og tak for mailen vedr min entre her, et kanont job du udfører herinde. Har allerede kigget meget og jeg er måløs over jeres entusiasme.

Jesmo71
Hvis ikke den har rød tank , så er den ikke ægte , Der stå garanteret PRC på stellet ( People"s Republic of China ) Men lad os nu se mv laursem
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af jesmo71 »

Hej Laursem.

Jeg viste at noget i denne retning ville komme, jeg lå faktisk flad af grin. Men nu kan du få lov at sidde hele dagen og spekulere om jeg var så heldig eller ej for jeg bliver desværre nød til at arbejde selv om jeg heller ville stå ude i garagen og nyde synet.

Men du skal have lidt at vide alligevel. Den samme mand har ejet den i 32 år og fik den i sin 16 års fødselsdags gave og jeg tror ikke jeg vil have den malet. :bravo

Jesmo71
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Tottenham »

jesmo71 skrev:Hej Laursem.

Jeg viste at noget i denne retning ville komme, jeg lå faktisk flad af grin. Men nu kan du få lov at sidde hele dagen og spekulere om jeg var så heldig eller ej for jeg bliver desværre nød til at arbejde selv om jeg heller ville stå ude i garagen og nyde synet.

Men du skal have lidt at vide alligevel. Den samme mand har ejet den i 32 år og fik den i sin 16 års fødselsdags gave og jeg tror ikke jeg vil have den malet. :bravo

Jesmo71
Misundelse er en grim ting men jeg er slet ikke misundelig Måske bare lidt Okay, så meget da Tillykke herfra Mv laursem
Ps ; Vil ikke se billeder o.lign
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej jesper

Hvis det er en med original crom tank osv,,, så er du nærmest mere heldig end loven tillader :whew ,,,, glæder mig til at se billeder af vidunderet,,,, tillykke med den :rocks ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Tottenham »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej jesper

Hvis det er en med original crom tank osv,,, så er du nærmest mere heldig end loven tillader :whew ,,,, glæder mig til at se billeder af vidunderet,,,, tillykke med den :rocks ,,,
Chrom tanke kan males blå .Kender en god maler , hvis ikke DU selv kan. Sandpapir kan købes i XL-byg i Vrå. mv laursem :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

laursem skrev:
Yamaha FS1 50SS skrev:Hej jesper

Hvis det er en med original crom tank osv,,, så er du nærmest mere heldig end loven tillader :whew ,,,, glæder mig til at se billeder af vidunderet,,,, tillykke med den :rocks ,,,
Chrom tanke kan males blå .Kender en god maler , his ikke DU selv kan mv laursem
MIN HAR været klisteret til med sort spray malling :whew ,,, men de havde heldigvis været så dovne at de ikke havde slebet den først ,,, men bare malet udover stafferinger og det hele :teeth2 ,,,, lidt heldig har man vel lov til at være engang imellem ik :thunge ,,,,, hurra for nitromors :tuba
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: En mere ny.... :)

Indlæg af jesmo71 »

Hej Alle

Må hellere lige vise fundet som var sat tilsalg et helt totalt fejl sted og uden billeder. Godt for mig. :teeth2

Det er Blå 1978 k1, km 26078.

Den samme ejer i alle årene. Fik den til i sin 16 års fødselsdag. Broderen har kørt lidt på den senere og skiftet udstødningen og koblingsskjoldet samt sat motorbøjler på i chrom. Han mener det er sædet den blev leveret med men det kan da ikke passe. Alt er ellers org. selv tændingslås, ratlås og styrhjelm lås har samme nøgle. Selv værktøjs kassen er der og den lille yamaha aflangeplastik pose er med til værktøjet. Selv på bagskærmet sidder et lille klistermærke fra knallertforhandleren. Original udstødning og evt. sæde hvis det var der ville han sende da de få dele der er skiftet ligger ved hans far som han havde set for nylig. Motoren har aldrig været åbnet og der er olie på uden en eneste olieplet under. Han har trådt ca. 5 gange på kickstarteren 4-5 gange om året når han kom forbi og har haft den startet og rullet kort hver 3-4 år for at motoren ikke skulle sætte sig samt andre dele.

Findes de tit sådan her eller er det et godt fund ?
Vedhæftede filer
1978 k1 match-1.jpg
1978 k1 match-1.jpg (35.13 KiB) Vist 7628 gange
1978 k1 match-2.jpg
1978 k1 match-2.jpg (36.55 KiB) Vist 7628 gange
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"