Kreidlerklovn af Guds nåde :)

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Kreidlerklovn af Guds nåde :)

Indlæg af kreidlerhansen »

Nu har jeg kigget på forum'et et stykke tid. Nabo Jan ledte mig i denne retning, bl.a. fordi jeg har savnet noget nørderi om de gamle maskiner. Jeg er generel fan af de gamle knallerter fra især '70erne, og aktiviteten herinde er godkendt.
Især elektronikken har voldt mig en del bøvl.

Jeg har kørt Kreidler siden mit 16. år i 1997, og jeg har nu min Kreidler nr. 2. Den er indregistreret som motorcykel (16 år for evigt! :mrgreen: ) og... ja, den har kostet blod sved og tårer i tidens løb. Totalrestaureret for anden gang, og den er bl.a. blevet kørt over af en varevogn en enkelt gang - noget med en håndværker, som mente han skulle bakke i et lyskryds :lol:


Stellet er årgang 1977, men resten er forskellige årgange. Forgaflen stammer fra en 80ccm Kreidler, som blev lanceret i 1980. Der er lidt årgangsforvirring, fordi jeg finder de eksakte stumper fede, og jeg er godt tilfreds med resultatet.
Cylinderen er en 44mm udgave, som jeg har 'rettet til' i kanalerne, udstødningen ved jeg intet om, udover den kan høres og den VIRKER. Karburatoren er en 23mm Bing, som ligner en org. 20mm. Jeg har bygget den om til 12V og alt lys trækkes over batteriet. Parabolen er med klarglas + 35W H4 (og insekter).

Tophastighed... ingen anelse. Speedometeret går kun til 100km/t, og det viser sikkert alt for meget, så jeg nøjes med at følge trafikken, når jeg kan. Ergo har jeg intet at blære mig med, ud over den lyder som om den kører 160km/t. Som sagt, 16 år for evigt!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Jeg skal vist skifte dyse... tændrøret var kulsort 5km forinden!

Billede
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Kreidlerklovn af Guds nåde :)

Indlæg af strynboen »

hej og velkommen til...70"knallerter er bare de fedeste..og de er aldrig overgået.i holdbarhed og fedt udsedende..ok sccotere køre godt..har haft en aprilia sr-50..den gik 85..fint og lydløst..men den manglede ligesom sjæl..så den røg ud..
kreidler og honda er special mærker.med få udøvere..så fint at vi har en mulighed for at gemme os her på den rummelige yamaha side..som jo var den totale vinder i knallert krigen..pga flot desein og aktrativ pris i forhold til udstyret..
reservedels prisen på yamaha var nok også en vigtig faktor..hvis panserne snuppede de ulovlige dele..var yamaha knægten ude og køre dagen efter...honda og kreidler folkene måtte lige spare op i 2 måneder når der købes erstatnings dele..
nå vrøvl nok...fra strynboen...
god fornøjelse på siden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"