Guddaw i stuen!

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
TheRask
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 1. jun 2010 01:30
Kontakt:

Guddaw i stuen!

Indlæg af TheRask »

Pænt goddag YamahaFs1.dk,

Jeg hedder Mikkel og vil da lige præsentere mig herinde. Jeg er ny bruger herinde, da jeg er ny Yamaha-mand. Jeg er en 25 årig "bydreng", der aldrig er blevet ordenlig voksen, og nu har jeg altså så for første gang har købt mig en knallert. En Yamaha Passola, næsten lige så gammel som mig selv i tvivlsom stand, blev det til, og så skal man da også være medlem på Danmarks største forum for Yamaha riders. 8)

Knægten der ejede Passolen før mig, var en 14-15 årig knægt der ikke just havde passet godt på den, eller den store sans for 'styling' af den, så føler lidt jeg redede denne klassiker, og nu skal jeg så igang med at få denne tvivlsomme knallert op og køre nogenlunde igen, så der vil klart være et renoveringsprojekt at følge i den dertilhørende sektion i nærmeste fremtid! :)
Vedhæftede filer
28706_401756001519_686661519_4234629_1540018_n.jpg
28706_401756001519_686661519_4234629_1540018_n.jpg (66.62 KiB) Vist 6521 gange
_______________________
På genhør,
Mikkel Rask

Yamaha Passola '87
Kan følgess på : www.mitlivmedpassola.blogspot.com
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af claus olieklud »

goddag mikkel og velkommen til... det glæder mig du vil redde gamle knallerter fra at gå til... jeg kan se der sidder en expantionspotte på din passola - det ses sjældent på sådan en... jeg håber du bliver glad for fs1.dk... måske du en dag bliver nød til at eje en rigtig yamaha 4 gear... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej og velkommen !!

Bortset fra at den ikke er så velholdt, såp ser det faktisk super fedt ud med den udstødning !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
TheRask
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 1. jun 2010 01:30
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af TheRask »

claus olieklud skrev:goddag mikkel og velkommen til... det glæder mig du vil redde gamle knallerter fra at gå til... jeg kan se der sidder en expantionspotte på din passola - det ses sjældent på sådan en... jeg håber du bliver glad for fs1.dk... måske du en dag bliver nød til at eje en rigtig yamaha 4 gear... hilsen claus olieklud...
Ja, trods det som nævnt er min første knallert, og jeg ikke rigtig før har haft interessen ( :shock: ) synes jeg da det er synd at lade dem dø ud. :)
Men ja, udstødningen er ikke helt standard, men det er nu ikke fordi det gør noget ved den. Eller det håber jeg da ikke. Så ville den nok køre 20km/t med std. he he.

Men er skam allerede glad for at være herinde. Min viden omkring knallerter er begrænset, så suger al viden jeg overhovedet kan til mig! :)
Morten - Webmaster skrev:Hej og velkommen !!

Bortset fra at den ikke er så velholdt, såp ser det faktisk super fedt ud med den udstødning !
Tak for velkomsten! :) Ja, den ser ikke værst ud, men projektet er inkl. en renovering fra top til tå, så om den forbliver på ved jeg endnu ikke. Indtil videre gør den! :)
_______________________
På genhør,
Mikkel Rask

Yamaha Passola '87
Kan følgess på : www.mitlivmedpassola.blogspot.com
Brugeravatar
JacobMC
Fuldblods knallert
Indlæg: 315
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 13:42
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af JacobMC »

Skal den så have andre farver ? :)
Er enig med webmaster Morten i det med udstødninget, det ser faktisk godt ud.
Mvh. Jacob M. C.

Yamaha fs1 4 gear DX 77'. SØGER NØGLE OG STYRLÅS NR: 4217
Yamaha fs1 4 gear DX 76'
Yamaha fs1 2 gear
Yamaha fs1 4 gear DX '78, Adskilt
Puch Maxi 2 gear
Puch Maxi K E50
Derbi Senda SM X-treme '06
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki Dm50 Samurai
Suzuki LT160 Atv
TheRask
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 1. jun 2010 01:30
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af TheRask »

jalle219 skrev:Skal den så have andre farver ? :)
Er enig med webmaster Morten i det med udstødninget, det ser faktisk godt ud.


Jamen er det enstemmigt, må jeg jo næsten hellere beholde den på. :)

Men ved endnu ikke mht. farver. Alle de røde dele er pæne autolakeret, hvor alt det sorte er ganske almindeligt (læs: dårligt) spraymalet, så et eller andet skal jeg jo nok finde ud af. Forslag? :)
_______________________
På genhør,
Mikkel Rask

Yamaha Passola '87
Kan følgess på : www.mitlivmedpassola.blogspot.com
Cruus
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 22. maj 2010 01:06
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af Cruus »

Hejsan, er du den nye ejer, syntes jeg så den til salg for et par uger siden?

God fornøjelse med renoveringen

:)

Michael
Har ejet en masse forskellige scootere, har dog solgt dem igen, da intet slår Yamaha Passola :-)

Nuværende : Blå Honda Melody
Rød Honda Melody
Rød Honda Melody (donor til de andre)

Blå Yamaha Passola
Og en næsten færdig Rød Honda Melody
Kører på alle dem der kan køre :-)
Kvizzle
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 17. jan 2010 14:25
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af Kvizzle »

Velkommen til! :wink:

Så er jeg ikke længere den eneste Vejlenser herinde med Passola, kan jeg se. :lol:

Din Passola trænger da til en kærlig hånd, men den skal nok blive fin på sigt. :wink:

Forresten, smart udstødning. Det er ikke en du har lyst til at bytte med en meget lidt brugt, standart udstødning, da jeg har gang i et lille tuningsprojekt med en af mine? :wink:


-Simon
Yamaha Passola "special" 1983
Yamaha Passola "original" 1980
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af Kim B S »

Hej Mikkel.
Velkommen på forum. :D Dejligt med endnu en Passola som bliver redet. :D Jeg kan se at du skriver at den er fra 87. :wink: Jeg tror at du skal regne med at den er lidt ældre. :roll: Passolaen fik nemlig indraget typegodkendelsen i 1985, fordi man mente at de kunne køre for stærkt i lovlig stand. :roll: En af mine køre faktisk 42-43 km/t på lige vej, i fuldstændig lovlig stand. :mrgreen: Og jeg kan se at din er en af de to sidste årgange, da den har den høje front. :wink: Med andre ord er den fra 84 eller 85. :wink: Jeg kan så også se at den har fået de lave frontskjolde monteret fra den gamle model, årgang 80 til 83. :wink:
Her under kan du se lidt katalog billeder, fra da din Passola var ny.

viewtopic.php?f=5&t=1649&start=60

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
TheRask
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 1. jun 2010 01:30
Kontakt:

Re: Guddaw i stuen!

Indlæg af TheRask »

Kim B S skrev:Hej Mikkel.
Jeg kan se at du skriver at den er fra 87. :wink: Jeg tror at du skal regne med at den er lidt ældre. :roll: Passolaen fik nemlig indraget typegodkendelsen i 1985, fordi man mente at de kunne køre for stærkt i lovlig stand. :roll: En af mine køre faktisk 42-43 km/t på lige vej, i fuldstændig lovlig stand. :mrgreen: Og jeg kan se at din er en af de to sidste årgange, da den har den høje front. :wink: Med andre ord er den fra 84 eller 85. :wink: Jeg kan så også se at den har fået de lave frontskjolde monteret fra den gamle model, årgang 80 til 83. :wink:
Her under kan du se lidt katalog billeder, fra da din Passola var ny.

viewtopic.php?f=5&t=1649&start=60

Hilsen Kim.
Hej Kim,

jamen der kan man bare se! Jeg bliver jo klogere og klogere for hver dag der går .. :) Der stod bare i købsannoncen den var fra 87, så gik jo ud fra det var rigtigt. :)

Men ja, de kører jo fantastisk, når de kører, de små maskiner. Hvis min bare gad at køre 40, var jeg lykkelig! :)
_______________________
På genhør,
Mikkel Rask

Yamaha Passola '87
Kan følgess på : www.mitlivmedpassola.blogspot.com
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"