Hej alle

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Hej alle

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jeg har renoveret en FS1-DX 78 til min søn ( men nu er den så fin at den mest står i kælderen. Derfor har jeg købt en Honda melody ( rød ) til vinter kørsel og en mere i dele.

Niels
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Niels, velkommen til.....

Har du ikke et par billeder af DX'eren ?

Vi har også en Melody, fed lille scooter... Mangler dog lidt dele, da kickstarter aksel er slidt, og der skal sættes en bøsning i motorblokken til transmissionsaksel.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jo jeg skal lige finde et par billeder af dyret.

Melodyen er faktisk en meget fin lille scooter. Men ikke let at finde dele til.
Mangler i dele kan denne:
http://www.cmsnl.com/honda-nq50_model913/
Måske hjælpe. Motoren er den samme som på NQ50 (ingen vario)

Jeg har komplet service manual til en NQ50 hvis nogen mangler.

Niels
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

nielsfup skrev:Hej
Jeg har komplet service manual til en NQ50 hvis nogen mangler.

Niels
JA TAK !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hej igen

Hvordan hulen uploader man billeder

Niels
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hej Igen
Her et billede af FS1 inden tanken blev malet og for skellige andre ting blev udskiftet.
Billede

Motoren er renoveret komplet med så mange NOS dele som muligt.

Spek:
60ccm cylinder/Top 16mm karb.dyse 170 5.5hk udstød. 15T for
Køre 90 på en god dag.


Finder lige et bedre når jeg kommer tilbage til DK
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten O
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 9. sep 2007 19:12
Kontakt:

Indlæg af Morten O »

Hej Niels, den ser fin ud :D
Men jeg har lige et spørgmål, når du skriver at den har så mange NOS dele som muligt, hvad er NOS så? For betyder det ikke Nitro Oxygen ? Altså det der er giver ekstra fut i motoren ? :D
Mvh. Morten Møller Olesen

Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688

Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

NOS = New old stock, altså nye dele der har ligget på lager længe...

MEN vær varsom, NOS kan sagtens være uoriginale dele hvis ikke der står Genuine.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten O
Junior knallert
Indlæg: 81
Tilmeldt: søn 9. sep 2007 19:12
Kontakt:

Indlæg af Morten O »

Morten B skrev:NOS = New old stock, altså nye dele der har ligget på lager længe...

MEN vær varsom, NOS kan sagtens være uoriginale dele hvis ikke der står Genuine.
Ahhh, okay :D Vidste jeg sgu ikke lige :)
Mvh. Morten Møller Olesen

Nuværende:
Yamaha FS1 K1 1978 - viewtopic.php?f=18&t=8688

Solgt:
Yamaha FS1 K1 1976 - http://www.scootergalleri.dk/galleri/84 ... gear_solgt" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hej alle

Indlæg af nielsfup »

Ja jeg kom lige til at se denne meget gamle tråd.
Her er status:

Min plan er at male tank i Blå ( mest fordi min kamerat og jeg, tilbage i stenqalderen, havde sådan en) med tilhørende staferinger på sorte side skjolde.
Vedhæftede filer
DSC00367.JPG
DSC00367.JPG (131.74 KiB) Vist 8695 gange
DSC00368.JPG
DSC00368.JPG (134.48 KiB) Vist 8695 gange
DSC00369.JPG
DSC00369.JPG (130.65 KiB) Vist 8693 gange
DSC00370.JPG
DSC00370.JPG (139.91 KiB) Vist 8694 gange
DSC00371.JPG
DSC00371.JPG (138.41 KiB) Vist 8695 gange
DSC00372.JPG
DSC00372.JPG (134.11 KiB) Vist 8695 gange
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hej alle

Indlæg af nielsfup »

Hej Alle
Jeg har vist aldrig præsenteret mig rigtigt.

Jeg er 44 år. Og fra Fyn ( Tommerup ).
Flyttede til Amager i 1992 da jeg var færdig med at læse på Odense teknikum og fik arbejde ved B&W Diesel i København hvor jeg stadig er.

Her har jeg rejst hele væden rundt, først for vor forsøgs afdeling hvor jeg har konstrueret en masse måle udstyr og målt alt fra tryk, brændstof forbrug, temperatur i forbrændingskamret, spændinger i motor struktur. Og meget andet.

Derefter flyttede jeg til vores idriftsættelse og garanti afdeling hvor jeg rejste rundt igen og satte skibs motorer i drift i skibe. Så jeg har også sejlet lidt. Senere blev jeg tilknyttet vor afdeling for Kraftværker og har bygget kraftværker i Indien, Mexiko mm.

Nu er jeg i vores elektronik udviklings afdeling hvor jeg arbejder med udvikling af motorstyrings systemer.

Er udlært elektronikmekanikker hos det gamle Haustrups fabrikker i Odense (der lavede konserves dåser) hvor jeg har lavet alt fra CNC standse-maskiner til trykkeri- maskiner og har derefter læst svagstrøms ingeniør.

Jeg startede min knallert karriere på en SCO 3 gear fra, ja jeg ved ikke rigtigt. Da jeg er opvokset på et radio værksted slog jeg mig på mekanik da jeg bliv 16 og kunne køre knallert. Det blev hurtigt til biler og har lavet biler lige siden. (det er for dyrt at køre den på værksted).

Nu bor jeg i hus på Amager og har Kone og to drenge på 13 og 19.
Det var ham på 19 der fik mig til at huske de gamle Yamahaer og han syntes det kunne være er fin cykkel at køer på som 16 årig.

Vi fandt en til 7000.- som kunne køre og så nogenlunde fornuftig ud. Den var lovlig og der var en del stumper med. Så var han kørende.

MEN jeg blev grebet af nostalgien og begyndte at skrue på den.
Først tun ( 43mm cyl 16mm kab og udstødning) så kørte den faktisk OK. Men så blev det mere og mere og til sidst var der røget en del penge i den. En Lille rød Honda Melody blev købt til vinter kørsel.

Nu køre han i min gamle Opel Vectra og jeg har fået plader på Yamahaen som ALTID står nede i kælderen når jeg ikke er ude at køre.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej alle

Indlæg af Morten - Webmaster »

Dejligt med en grundig præsentation (selvom vi jo har sludret en del i telefonen) du har også været lidt omkring, spændende. og så er du jo et stort aktiv for forum med en masse god info i guider i beregninger. og nu også som redaktør.

Velkommen til, og i redaktørgruppen.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hej alle

Indlæg af strynboen »

tilykke med redaktør titlen..det er rart at der er nogen som vil tage slæbet,,og med en solid baggrund og roligt gemyt er du jo selvskrevet .til jobbet :lol: :lol: :lol:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hej alle

Indlæg af nielsfup »

ha ha

Rolig gemyt jo jo.. :D


Mange tak
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"