Hej - Mosters Honda Melody

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Kim B S »

Hej Morten B.
Det er herligt at der er blevet vejr til knallertkørsel igen. :wink: Og Honda melodien er jo fin til indkøbsturen. :wink: Jeg har også fået kørt lidt på min Yamaha FS1 de seneste dage. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så er der indkøbt lidt melody'er idag :(y) moster måtte jo give afkald på denne melody for nogle år siden og fortrød det bittert kort tid efter.

Johnny S var så gavmild at forære moster en melody for LAAAAANG tid siden, men jeg har ikke haft modet til at gå i gang med den da stellet var ekstremt rusten ved motorophænget (rådnet helt over) :(n)

I lørdags sad jeg og kiggede på annoncer på veteran posten efter en opel commodore B og så pludselig en annonce 15 km herfra hvor der var en melody med et ekstra stel og 2 delvise motorer til en tusse. Det købte jeg så for 800 idag og det løse stel bliver imorgen gjort klar til blæsning og lakering så vi stille og roligt kan begynde og flytte knallerten fra Johnny over på et nymalet stel. Alle dele bliver naturligvis gejlet og rettet for småfejl hen ad vejen.

Jeg tror det bliver et godt lille projekt som moster og jeg laver i fællesskab.

Der venter den sædvanlige opgave med rep af kickstarter så jeg skal se om jeg kan finde fups tråd og reservedelsnumre til kickstarter tandhjulene som jo også skal svejses over på den gamle aksel.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Guess who »

Tillykke med det nye køb, er lige blevet gjort bekendt med at disse kickstartere fåes nye uoriginale på nettet :what2 Så er da der den hovedpine mindre i projektet :hihi

Mvh
Benny
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tak Benny, men Det er ikke kickstarteren men akselen med halvmåne gearet, selve halvmånens tænder bliver knust og fåes ikke længere.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Guess who »

Jo jo, lige netop den! Det er en nyproduktion da de ikke kunne fåes længere.

Prøver lige at få lidt mere info, personen fortalte han havde købt en i juni måned i en dansk webshop
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tak Benny !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af olebole »

Tillykke med handlen Morten og Moster ! Hvis der er noget der skal svejses må I sige til :hihi Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

olebole skrev:Tillykke med handlen Morten og Moster ! Hvis der er noget der skal svejses må I sige til :hihi Mvh. Ole
Tak Ole, der skal svejses ultra lidt på stellet (ihvertfald som det ser ud nu)

Det er ikke helt umuligt at vi kan komme til at mangle hjælp på noget alu.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Så er reservedelsmaskinen parteret helt og klar til blæs og lakering og jeg har en aftale med netop disse ting fredag :(y) ringede til ham i formiddags og spurgte om han havde mod på at lave det men han måtte desværre sige at det ikke kunne blive idag, men gerne på fredag :hihi

Nogen der ved hvordan man får inderbenene ud ? jeg har fjernet en halvstor seger ring, men det hjælper mig ikke så langt.

Jeg kommer til at få fat i et nyt motorophæng, det er et lille beslag med gummiophæng, akselerne måtte skæres og bores fri da det sikkert ikke er smurt ordentligt og aldrig har været skildt ad.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Fredag formiddag var moster ude og aflevere stel, forgaffel, støttefod, hjul og udstødning.


Her til morgen lidt i 8 :what2 Ringede maleren og spurgte om jeg kunne hente det inden for en time, for så var det klar. :hihi


Nå men så kom man da tidligt til bageren på en søndag og i fantastisk vejr til at køre og stable brænde (når jeg lige først har skiftet tagplader på brændeskuret :(n)




Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Nabo Jan »

Der er altså ikke noget værre end scooter adskillelse, fordi det har været gemt væk så længe uden smørelse og tilsyn :whew
Stel og div. ser godt ud, maling gør bare en forskel :(y)
Det bliver jo en helt ny knallert :)
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af strynboen »

skal den så indregisteres med plader og hele dytten :hihi
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:skal den så indregisteres med plader og hele dytten :hihi
Tror du man kan ??

Moster sparer faktisk sammen til at tage mc kort til foråret :bravo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af strynboen »

det går nok kun, hvis du kan bevise er den er solgt som mc i andre lande... :whew heidi starter også her til foråret..hun har jo en suzuki gn 250..en fin maskine for korte ben...jeg har knæene oppe omkring ørene når jeg køre på den
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Idag fandt jeg lige tid til at prøve og starte Melodyen som moster fik af Johnny S :(y) Den skal som tidligere nævnt flyttes over på et friskt stel da det mildest talt er meget skidt.

Talte med Johnny for nyligt og han mente at motoren, bortset fra den defekte kickstarter, skulle være i god stand så jeg prøvede at starte den. Jeg skiftede ikke engang benzin men gav den lige et lille skud startspray hvorefter den startede øjeblikkeligt (Ambulancer burde overveje at have det med til patienter der er meget skidt-mads) :hihi

Baghjulet slører dog en del så jeg frygter lidt at jeg, lige som på mosters forrige melody, skal lægge en broncebøsning i motoren hvor baghjulsakselen kører i et glat bund-hul i alu'en istedet for et leje :(n) Så meget for "Honda er super kvalitet"

" onclick="window.open(this.href);return false;


Billede


Billede
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

ImageUploadedByTapatalk1349888264.186010.jpg
Ups, da jeg åbnede til primær gearet viste det sig at sløret i slyngkoblings skålen det heldigvis ikke var slid i blokken men det rigtige kugleleje som var helt dødt. Fordi hele motoren var Dobbelt så tyk i godset som normalt pga indtørret jord (jeg overdriver ikke) besluttede jeg at gå hele vejen og adskille helt så den kan gå i vaskemaskine. Det skulle vise sig at være et godt valg da hovedlejer og stempelringe også var færdige. Men for pokker hvor er den motor dog simpel og nem at have med og gøre.


Sent using Tapatalk
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af strynboen »

du har også det gode bacho mini topnøgle sæt...det sæt er sindsygt stærkt...har lige løsnet umbrako skruer i forgaflen..og der blev taget godt til
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ja, det er det suverænt bedste topnøgle sæt jeg nogensinde har haft, og så er det ikke engang ret dyrt.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Kim B S »

strynboen skrev:du har også det gode bacho mini topnøgle sæt...det sæt er sindsygt stærkt...har lige løsnet umbrako skruer i forgaflen..og der blev taget godt til
Morten - Webmaster skrev:Ja, det er det suverænt bedste topnøgle sæt jeg nogensinde har haft, og så er det ikke engang ret dyrt.
Hej Lars og Morten.
Jeg har et sæt magen til, som mine forældre gav mig en gang, en af de bedste værktøjs gaver jeg har fået, Og meget praktisk fordi det er nemt at bruge og fylder meget lidt, og er derfor også nemt at medbringe på eventuelle knallert-ture. Så det er nok nået af det værktøj jeg bruger aller mest. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Hej - Mosters Honda Melody

Indlæg af Morten - Webmaster »

Til de uindviede taler vi om dette.

http://toolworld.dk/produkt/19777/Bahco ... ed-25-dele" onclick="window.open(this.href);return false;
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"