Side 1 af 1

2 nye medlemmer på Mols

: ons 28. mar 2018 17:24
af Mols
Hej
Vi er 2 under navnet Mols. Vort barnebarn som lige har fået kørekort til knallert og jeg selv som er 69.
Det er et par dage siden jeg havde knallert :-) (BFC med vridgear).
Vort barnebarn har købt et projekt = Suzuki DM50 Samurai, som vi nu bakser med.
Vi har:
Renset tank, benzinhane og karburator - der var en masse skidt.
Vi har monteret ny cylinder med stempel (T-Hansen cylinder kit)
Knallerten er monteret med kædehjul 11 og 32 - - er det standard?
Vi har monteret ny tændspole/CDI inkl. ny tændrørshætte og nyt tændrør.
Bagplade v. magnet står på streg 20 ud for skruen (iht. Service Manual for Suzuki DM50 "Samurai" hentet på nettet)
Karburator er med dyser og indstillinger iht. manual.
Vi har et "par" problemer.
Vi har problemer med at få den til at køre i tomgang og den er svær at starte, når den har kørt en lille prøvetur.
Hastighed max. 25 km/t på flad vej og mangler lidt kræfter, den går let død.
Giver disse oplysninger anledning til "et par gode fif"
på forhånd tak og god påske.
Mvh
Mols

Re: 2 nye medlemmer på Mols

: ons 28. mar 2018 18:25
af pmj
Ja lad være med at købe noget hos thansen vis det skal virke mvh peter

Re: 2 nye medlemmer på Mols

: ons 28. mar 2018 22:02
af 12V
Hej og velkommen til!

Kunne lyde somom den går for mager. Måske er luftfilteret ikke helt original eller tæt. Den reagerer meget hårdt på ændringer ved luftfilter kassen.
Ellers er der falsk luft, samlinger ved motor delene eller krumtaps simmering.

Min kammerat kørte med cylinder kittet fra thansen, det kørte helt som den originale. Men det er så 18 år siden, måske er der kommet en anden på programmet siden?

Tjek også om udstødningen er fri og ikke stoppet.

Jeg husker at min samurai trak ganske udemærket og gik 35 km/t. Den var helt original og havde kørt 700 km da jeg købte den.

Re: 2 nye medlemmer på Mols

: tors 29. mar 2018 09:54
af Mols
Tak for input. Vi glemte at sige at udstødning er "helt" renset / udbrændt og fløjten er helt ren og fin. Der er nye pakninger omkring cylinder,karburator og udstødning.
Vi er i tvivl om der skal være helt åben ved de 2 studse i bunden af karburatoren, hvor der ifølge manualen skal sidde 2 slanger, som vi ikke har set monteret?? God påske. Mvh Mols

Re: 2 nye medlemmer på Mols

: tors 29. mar 2018 10:07
af 12V
Jeg tænker det er slanger til overløb, så det ikke render over motor blokken hvis svømmeren hænger eller lækker lidt. De fungerer samtidig som udluftning.

Re: 2 nye medlemmer på Mols

: tors 29. mar 2018 10:38
af kreidlerhansen
Mine første tanker går også på mager blanding. En tilstoppet benzinhane kan forårsage samme tendenser.

Evt. uoriginale dyser medfører pr. definition træls opførsel. Der er for mange ukritiske forhandlere til, så vær opmærksom på denne detalje.

DM50 kører rigtig godt i lovligt trim. Dens motorkraft er (nær) perfekt til dens størrelse og den danske lovgivning.