...en genopstanden Velo Vap rocker.

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
vap
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 15. sep 2017 19:53
Kontakt:

...en genopstanden Velo Vap rocker.

Indlæg af vap »

God dag til alle på dette forum.

Jeg har netop realiseret et længe næret ønske, nemlig anskaffelse af min knallert fra drengeårene, en dueblå Velo Vap. Jeg købte den hos den dame, der anskaffede den som ny, omkring 1967-68. Den havde ikke kørt særlig meget, men så lidt "mølædt" ud, efter knapt 50 år i et udhus. Hovedsagen er, at alt er der, så der er noget at bygge på.

Nu skal den lige have lidt kabler, så jeg kan få den slået i gang, og så skal den skilles ad, og have den store tur, og det er ret sikkert at den vil miste sin uskyld, hvad angår topfart. Det bliver ikke billigt, med nye hjul, dæk, chrom og lakering, men det hjælper, at anskaffelsesprisen var yderst fair, så det kan sagtens forsvares at ofre lidt.

Hvis der er andre Velo Vappere herinde, eller der er nogen, der kender til gemmesteder med mulige dele, hører jeg gerne.

Af andre fortidslevn har jeg en 1000 ccm. Moto Guzzi LeMans 4, samt min gamle tocylindrede og luftkølede Deutz, som begge er i 100% brugsstand, og pålideligheden selv.

Glemte at fortælle, at jeg hedder John, og bor på en ejendom nær Frederikshavn.

Venlig hilsen John
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: ...en genopstanden Velo Vap rocker.

Indlæg af 12V »

Hej John og velkommen til. Jeg kender intet til modellen men synes at den er meget spændende.

Vi vil alle glæde os over at følge restaureringen med billeder når du kommer så vidt :-)
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: ...en genopstanden Velo Vap rocker.

Indlæg af knallert »

velkommen til..sjældent man høre om pålidellighed og italy maskiner på samme tid..men Deutz en..kan alle nok give dog ret i at det er pålideligheden selv.....har selv haft en 90 o6 og d15..bare for at være lidt yderliggående...
vap en er noget sjældent noget..har heller ikke set en i live...men er den lige så stille og magisk at køre på som 3800..er der mange gode grunde til at købe ungdommen tilbage..og komme ud til køreture og træf..
strynboen på test profil
vap
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 15. sep 2017 19:53
Kontakt:

Re: ...en genopstanden Velo Vap rocker.

Indlæg af vap »

Jamen til dig "Knallert" må jeg så sørge for lidt oplysning ;). Det med pålidelighed og italienere gælder i allerhøjeste grad Moto Guzzi. Ud af de 10-15 motorcykler jeg har ejet og kørt på, hører MG til blandt de mest stabile. Det er sandsynligvis også årsagen til at de har en temmelig høj brugtpris. Jeg har selv kørt ca. 80.000 km på den jeg kører på nu, og det eneste, der har generet kørslen har været sprungne kabler. Det er ikke den store hindring for at komme hjem, ved defekt på gaskabel, kan man bare trække yderkabel af, og så hive i wiren efter gehør, så kører den sikkert hjem, et defekt koblingskabel betyder heller ikke så meget, højest lidt ekstra besvær, for den skifter villigt uden kobling.

Vappen er/var af en helt anden kaliber end Solex`en, og så var de forholdsvis lette at hjælpe til en højere tophastighed - 45-65 km/t alt efter hvor meget man ønskede det, og hvor vidt man ville gå. Jeg skal forsøge at uploade et foto af som den så ud ved hjemkomsten.

PS! når du ser billedet, kan du måske tro, at jeg har en italiensk plæneklipper, men den er nu en Husqvarna.
Vedhæftede filer
DSC00168.JPG
DSC00168.JPG (779.54 KiB) Vist 5498 gange
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: ...en genopstanden Velo Vap rocker.

Indlæg af knallert »

ja den ser noget mere solid og kraftig ud....håber vi ses til en veteran tur ,på et tidspunkt..så jeg kan se nærmere på den..
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"