Nyt medlem - Honda MTX-50 '82

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Mtx50
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 8. sep 2016 15:57
Kontakt:

Nyt medlem - Honda MTX-50 '82

Indlæg af Mtx50 »

Hej hej - ung gut på 32..

Har en lettere ramponeret Honda MTX-50 fra 1982 - den kører, lige så snart jeg får skiftet karburatoren - jeg håber, at finde reservedele til min knallert, selvom den vist umiddelbart er sjældent udbudt i DK!?

Mvh Kristian
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nyt medlem - Honda MTX-50 '82

Indlæg af kreidlerhansen »

Velkommen! :D

Det er en fed maskine, som ganske rigtigt er sjælden herhjemme. Det skyldes, at den først blev produceret efter den nyere danske knallertlov trådte i kraft; den udelukkede knallerter med en egenvægt over 60kg samt mere end to gear.

Din maskine er således ikke lovlig som 30-knallert, men med de rette papirer kan den indregistreres som motorcykel.

Som lovpraksis har udviklet sig, kan du sikkert slippe afsted med den som knallert, hvis du selv begrænser den til ~35km/t. Den er trods alt godt camoufleret blandt maskiner som Derbi Senda, Gilera RCR m.fl. og i praksis tjekkes knallerters tophastighed typisk på rullefelt, i dag.
Der er således åbent for lovligt-lignende snyd! ;)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Mtx50
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 8. sep 2016 15:57
Kontakt:

Re: Nyt medlem - Honda MTX-50 '82

Indlæg af Mtx50 »

Tak for velkomsten! =)

Ok, jeg var ellers af den overbevisning, at i og med at det en en 49cc, ville den sagtens kunne forsikres som 30'er i DK - den render ikke meget mere end 45km/t som den står nu - det er dog planen, at dette skal ændres en lille smule :P

...tror du, at det er muligt at finde reservedele i DK? Hvis ja, har du så et forslag til, hvor jeg bør lede - dba og gulog gratis er ikke til megen hjælp =)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nyt medlem - Honda MTX-50 '82

Indlæg af kreidlerhansen »

Holland, Tyskland og formentlig Spanien samt Italien er sikkert bedre bud. I og med den ikke officielt har eksisteret i DK, formoder jeg udvalget er begrænset; hvis der da overhovedet er nogle stumper herhjemme.

Det er til at have med at gøre, idet forsendelsesomkostningerne generelt er rimelige. Der kan selvfølgelig være lidt sproglige udfordringer; det er sjældent et uoverkommeligt problem.
De fleste har acceptable engelskkundskaber, og med lidt kreative google- samt ebay-søgninger, kan man med tiden få lært, hvad de forskellige stumper hedder på forskellige sprog:

Krumtap (DK), krukas (NL), Kurbelwelle (D), Vilebrequin Moteur (F), crankshaft (UK/US)...

Man lærer lidt henad vejen, og nogle gange er det også en måde at shoppe rundt, så man kan få stumperne billigere. :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Nyt medlem - Honda MTX-50 '82

Indlæg af 12V »

Velkommen til. Jeg mener at de var ret populære i Sverige, prøv og kig der.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Nyt medlem - Honda MTX-50 '82

Indlæg af juhl-drengen »

Jeg tror at ebay.de og ebay.co.uk er gode steder at kigge efter reservedele, og sverige som 12v nævner :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"