Side 1 af 1

Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 09:08
af Hundrik
Hej alle. Jeg er ny herinde. Jeg oprettede mig så bruger da jeg har fået mig en suzuki k50 som skal total renoveres og derfor tænkte jeg at I herinde nok kunne hjælpe hvis jeg stødte på problemer.
Til dagligt arbejder jeg i stålindustrien med laserskærer, kantpresser og svejsere.
I fritiden roder jeg med alt der har motor og bruger også meget tid på min schæferhund.

Nogen spørgsmål så bare fyr løs

Henrik.

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 10:39
af kreidlerhansen
Velkommen til!

Det bliver spændende at følge restaureringen af sådan en svend. Der er langt mellem dem!

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 10:44
af 12V
Velkommen til, vi elsker at følge renoverings projekter :-)

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 10:51
af Hundrik
kreidlerhansen skrev:Velkommen til!

Det bliver spændende at følge restaureringen af sådan en svend. Der er langt mellem dem!
Ja er også selv spændt. :-) har bare lidt problemer med at finde en ny bagsvinger. Den er ikke til at redde.

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 13:59
af knallert
udstødnings aluminium cylender gevindet var en svaghed.(til gengæld kølede den meget bedre)
.det tynde gevind,blev let spændt over..men din ser da hel ud..borepladen er hele siden af motoren..så ulovlig/lovlig er en større omgang...nok en grund de tabte til Yamaha...da kvaliteten , ellers er lidt bedre end Yamaha....jeg har en del motor dele på hånden..så pm hvis du mangler

og ja..velkommen på forum..vi savner nogen nye renoveringer at følge..så super du gir den gas..gerne en masse billeder af sagerne...
bagsvingeren kan nok lappes..indtil du finder en god..
skive bremse modellen er sjælden..er den kabel trukket?

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 14:17
af Hundrik
knallert skrev:udstødnings aluminium cylender gevindet var en svaghed.(til gengæld kølede den meget bedre)
.det tynde gevind,blev let spændt over..men din ser da hel ud..borepladen er hele siden af motoren..så ulovlig/lovlig er en større omgang...nok en grund de tabte til Yamaha...da kvaliteten , ellers er lidt bedre end Yamaha....jeg har en del motor dele på hånden..så pm hvis du mangler

og ja..velkommen på forum..vi savner nogen nye renoveringer at følge..så super du gir den gas..gerne en masse billeder af sagerne...
bagsvingeren kan nok lappes..indtil du finder en god..
skive bremse modellen er sjælden..er den kabel trukket?
Okay lyder godt. Den er kabeltrukket ja. Tvivler på jeg kan lappe bagsvingeren sammen. Den er helt rustet over på den ene side. Så håber jeg kan finde en god brugt et sted.:-)

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 15:20
af juhl-drengen
For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 18:30
af Hundrik
juhl-drengen skrev:For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?
Jeg vil så vidt muligt holde den originalt. Sædet er rimelig medtaget men håber at kunne redde det.
Tak for ideen om gaffelben fra dm. :-)

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 19:14
af juhl-drengen
Hundrik skrev:
juhl-drengen skrev:For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?
Jeg vil så vidt muligt holde den originalt. Sædet er rimelig medtaget men håber at kunne redde det.
Tak for ideen om gaffelben fra dm. :-)
Hvorfor vil du dog forsøge at redde et anderøvs sæde? :)

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 20:26
af Hundrik
juhl-drengen skrev:
Hundrik skrev:
juhl-drengen skrev:For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?
Jeg vil så vidt muligt holde den originalt. Sædet er rimelig medtaget men håber at kunne redde det.
Tak for ideen om gaffelben fra dm. :-)
Hvorfor vil du dog forsøge at redde et anderøvs sæde? :)
Ah sorry. Fik at vide af en ar det var originalt sæde. Fandt et billede af det originale. Lidt forskel ja B-)

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 20:28
af juhl-drengen
De originale er desværre bare sjældne og pricy!...

så chancen for du må nøjes med et anderøvs sæde til at starte er rimelig stor :D

Omlakerer du den eller polerer du det originale tanksæt op? :)

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 20:53
af Hundrik
juhl-drengen skrev:De originale er desværre bare sjældne og pricy!...

så chancen for du må nøjes med et anderøvs sæde til at starte er rimelig stor :D

Omlakerer du den eller polerer du det originale tanksæt op? :)
Den bliver omlakeret i samme farve og nye klistermærker. Den har fået nogle buler. Desværre.

Re: Ny på forum

: tirs 23. aug 2016 20:55
af Hundrik
Hundrik skrev:
juhl-drengen skrev:De originale er desværre bare sjældne og pricy!...

så chancen for du må nøjes med et anderøvs sæde til at starte er rimelig stor :D

Omlakerer du den eller polerer du det originale tanksæt op? :)
Den bliver omlakeret i samme farve og nye klistermærker. Den har fået nogle buler. Desværre.
Har lige fundet et firma i England der laver replica sæder til nærmest alt :-)

Re: Ny på forum

: ons 24. aug 2016 09:00
af claus olieklud
hejsa... velkommen på knallertforum, det bliver spændende at følge istandsættelsen af din knallert.

kan vi få et billede af din gennemtærrede baggaffel - måske bliver du vinder af at havde den mest rustne baggaffel der stadig hænger sammen... jeg tænker hvis baggaflen nærmest er rustet over, ja hvordan har bunden af stellet det så ? skidt pyt - alt kan reddes.

hilsen olieklud

Re: Ny på forum

: ons 24. aug 2016 11:19
af Hundrik
claus olieklud skrev:hejsa... velkommen på knallertforum, det bliver spændende at følge istandsættelsen af din knallert.

kan vi få et billede af din gennemtærrede baggaffel - måske bliver du vinder af at havde den mest rustne baggaffel der stadig hænger sammen... jeg tænker hvis baggaflen nærmest er rustet over, ja hvordan har bunden af stellet det så ? skidt pyt - alt kan reddes.

hilsen olieklud
Stellet har det faktisk rigtig godt. Her er et billede af bagsvinger. Som du kan se en anelse rådden.

Re: Ny på forum

: ons 24. aug 2016 11:54
af Kim B S
Hej Henrik.
Velkommen på forum. :(y) :D Herligt med et Suzuki projekt, dem er der ikke for mange af, så det er godt at du får reddet en K50er. :(y)
Hilsen Kim.

Re: Ny på forum

: ons 24. aug 2016 19:19
af Hundrik
Kim B S skrev:Hej Henrik.
Velkommen på forum. :(y) :D Herligt med et Suzuki projekt, dem er der ikke for mange af, så det er godt at du får reddet en K50er. :(y)
Hilsen Kim.
Tak tak Kim. Ja glæder mig også til at komme ordentligt igang. :-)