Ny på forum

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

Hej alle. Jeg er ny herinde. Jeg oprettede mig så bruger da jeg har fået mig en suzuki k50 som skal total renoveres og derfor tænkte jeg at I herinde nok kunne hjælpe hvis jeg stødte på problemer.
Til dagligt arbejder jeg i stålindustrien med laserskærer, kantpresser og svejsere.
I fritiden roder jeg med alt der har motor og bruger også meget tid på min schæferhund.

Nogen spørgsmål så bare fyr løs

Henrik.
Vedhæftede filer
den skal lige have den helt store tur.
den skal lige have den helt store tur.
DSC_0023.JPG (790.64 KiB) Vist 12042 gange
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af kreidlerhansen »

Velkommen til!

Det bliver spændende at følge restaureringen af sådan en svend. Der er langt mellem dem!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af 12V »

Velkommen til, vi elsker at følge renoverings projekter :-)
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

kreidlerhansen skrev:Velkommen til!

Det bliver spændende at følge restaureringen af sådan en svend. Der er langt mellem dem!
Ja er også selv spændt. :-) har bare lidt problemer med at finde en ny bagsvinger. Den er ikke til at redde.
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af knallert »

udstødnings aluminium cylender gevindet var en svaghed.(til gengæld kølede den meget bedre)
.det tynde gevind,blev let spændt over..men din ser da hel ud..borepladen er hele siden af motoren..så ulovlig/lovlig er en større omgang...nok en grund de tabte til Yamaha...da kvaliteten , ellers er lidt bedre end Yamaha....jeg har en del motor dele på hånden..så pm hvis du mangler

og ja..velkommen på forum..vi savner nogen nye renoveringer at følge..så super du gir den gas..gerne en masse billeder af sagerne...
bagsvingeren kan nok lappes..indtil du finder en god..
skive bremse modellen er sjælden..er den kabel trukket?
strynboen på test profil
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

knallert skrev:udstødnings aluminium cylender gevindet var en svaghed.(til gengæld kølede den meget bedre)
.det tynde gevind,blev let spændt over..men din ser da hel ud..borepladen er hele siden af motoren..så ulovlig/lovlig er en større omgang...nok en grund de tabte til Yamaha...da kvaliteten , ellers er lidt bedre end Yamaha....jeg har en del motor dele på hånden..så pm hvis du mangler

og ja..velkommen på forum..vi savner nogen nye renoveringer at følge..så super du gir den gas..gerne en masse billeder af sagerne...
bagsvingeren kan nok lappes..indtil du finder en god..
skive bremse modellen er sjælden..er den kabel trukket?
Okay lyder godt. Den er kabeltrukket ja. Tvivler på jeg kan lappe bagsvingeren sammen. Den er helt rustet over på den ene side. Så håber jeg kan finde en god brugt et sted.:-)
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af juhl-drengen »

For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

juhl-drengen skrev:For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?
Jeg vil så vidt muligt holde den originalt. Sædet er rimelig medtaget men håber at kunne redde det.
Tak for ideen om gaffelben fra dm. :-)
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af juhl-drengen »

Hundrik skrev:
juhl-drengen skrev:For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?
Jeg vil så vidt muligt holde den originalt. Sædet er rimelig medtaget men håber at kunne redde det.
Tak for ideen om gaffelben fra dm. :-)
Hvorfor vil du dog forsøge at redde et anderøvs sæde? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

juhl-drengen skrev:
Hundrik skrev:
juhl-drengen skrev:For satan da.... en 79'er med ligkiste tank og skivebremse....... "SLET SLET IKKE" misundelig!!!!!!!!

Har altid gerne ville have sådan en skid med originalt sæde!!! (dog med tromle istedet mekanisk skive interesserer mig ikke)

Laver du den ikke som original så får du bank med et Suzuki emaljeskilt :P :P

Ej du må virkelig have held og lykke med den, glæder mig inderligt til at se mere! :)

PS savner du nye/pæne inderben så undersøg om de passer fra en dm50, 79'er tromlebremsen deler forgaffel med dm50 så måske inderbenene er magen til skivebremsen?
Jeg vil så vidt muligt holde den originalt. Sædet er rimelig medtaget men håber at kunne redde det.
Tak for ideen om gaffelben fra dm. :-)
Hvorfor vil du dog forsøge at redde et anderøvs sæde? :)
Ah sorry. Fik at vide af en ar det var originalt sæde. Fandt et billede af det originale. Lidt forskel ja B-)
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af juhl-drengen »

De originale er desværre bare sjældne og pricy!...

så chancen for du må nøjes med et anderøvs sæde til at starte er rimelig stor :D

Omlakerer du den eller polerer du det originale tanksæt op? :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

juhl-drengen skrev:De originale er desværre bare sjældne og pricy!...

så chancen for du må nøjes med et anderøvs sæde til at starte er rimelig stor :D

Omlakerer du den eller polerer du det originale tanksæt op? :)
Den bliver omlakeret i samme farve og nye klistermærker. Den har fået nogle buler. Desværre.
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

Hundrik skrev:
juhl-drengen skrev:De originale er desværre bare sjældne og pricy!...

så chancen for du må nøjes med et anderøvs sæde til at starte er rimelig stor :D

Omlakerer du den eller polerer du det originale tanksæt op? :)
Den bliver omlakeret i samme farve og nye klistermærker. Den har fået nogle buler. Desværre.
Har lige fundet et firma i England der laver replica sæder til nærmest alt :-)
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... velkommen på knallertforum, det bliver spændende at følge istandsættelsen af din knallert.

kan vi få et billede af din gennemtærrede baggaffel - måske bliver du vinder af at havde den mest rustne baggaffel der stadig hænger sammen... jeg tænker hvis baggaflen nærmest er rustet over, ja hvordan har bunden af stellet det så ? skidt pyt - alt kan reddes.

hilsen olieklud
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

claus olieklud skrev:hejsa... velkommen på knallertforum, det bliver spændende at følge istandsættelsen af din knallert.

kan vi få et billede af din gennemtærrede baggaffel - måske bliver du vinder af at havde den mest rustne baggaffel der stadig hænger sammen... jeg tænker hvis baggaflen nærmest er rustet over, ja hvordan har bunden af stellet det så ? skidt pyt - alt kan reddes.

hilsen olieklud
Stellet har det faktisk rigtig godt. Her er et billede af bagsvinger. Som du kan se en anelse rådden.
Vedhæftede filer
DSC_0131.JPG
DSC_0131.JPG (647.38 KiB) Vist 11986 gange
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Kim B S »

Hej Henrik.
Velkommen på forum. :(y) :D Herligt med et Suzuki projekt, dem er der ikke for mange af, så det er godt at du får reddet en K50er. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Hundrik
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: lør 20. aug 2016 13:07
Kontakt:

Re: Ny på forum

Indlæg af Hundrik »

Kim B S skrev:Hej Henrik.
Velkommen på forum. :(y) :D Herligt med et Suzuki projekt, dem er der ikke for mange af, så det er godt at du får reddet en K50er. :(y)
Hilsen Kim.
Tak tak Kim. Ja glæder mig også til at komme ordentligt igang. :-)
Fur.

Suzuki K50D, projekt total renovering.
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"