Nyt medlem - præsentation.

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Thomas Østrup
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: tirs 3. dec 2013 09:46
Kontakt:

Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af Thomas Østrup »

Hej med jer!

Mit navn er Thomas, jeg er 41 år og bosiddende i midtjylland med min familie.
Min søn og jeg har for nyligt købt en Yamaha Dx årg 76 til genopbygning, som min søn skal køre på når han bliver 16 om to år.
Det er ren hygge og nostalgi for mig, da jeg selv har haft et par stykker som teenager.

Jeg har indtil videre nydt godt af jeres hjælp og ekspertise, som jeg værdsætter meget højt, idet jeg har mange huller / manglende erfaring med at arbejde med Yamaha´en. Det bliver heldigvis hele tiden bedre :-)

Jeg vil meget gerne bidrage med noget at det jeg ved noget om. Jeg er til daglig ansat ved Politiet ligesom jeg underviser i Ungdomsskolen i knallertkørekort. Jeg har kommenteret på et par indlæg hvor der er noget lovstof omtalt, og det agter jeg at fortsætte med såfremt det er ok med jer.... Hvis nogen synes at det er irriterende at der er en "strisser" med på sidelinjen der skal kloge sig, så sig endelig til. Min hensigt blot er at afmystificere rygter og oplyse hvad jeg ved omkring teorien og praksis på området.

Mange venlige hilsner
Thomas Østrup
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af Krelleh »

Hej Thomas og velkommen til forum :BALLOONS

Som du nok allerede har fundet ud af findes der rigtig meget brugbart infomation her på forumet.
Modellen fra 1976, er manges favorit model. Da den skiller sig lidt ud i forhold til de andre modeller med ting som, der er mange små detaljer som du nok finder ud af hen af vejen

For mit og tror også mange af de andre på forummet, skal du være mere end velkommen til at besvarer spørgsmål som du har vide om :dust
Mvh. Christian
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af FS1originalen »

Hej Thomas,

Velkommen på forum. Kunne det tænkes at sønnens "hyggeprojekt" udvikler sig til at farmand også skal ha en FS1? - det er set før :lol:

Og så synes jeg da det er rigtig dejligt at "have en med" der har det lovmæssige og politiets praksis på rygraden. Der dukker jo jævnligt spørgsmål op i den kategori!

Og husk at vi elsker billeder af projekterne :P

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af SigSauer »

Velkommen til.... :(y)
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af kreidlerhansen »

Jaaah-mand! Velkommen!


I fanger mig aldrig, og hvis I gør, så husk jeg er den forkerte, fordi jeg er så forbandet uskyldig! :teeth2


Hvor blev det gamle emne af, vedr. detaljen med at holde klassiske knallerter lovlig?
Det er jo hamrende svært at overholde det gamle TUM-regelsæt, hvis stumperne ikke er til at finde. :offtopic Ikke at det skal drøftes i en præsentationsrunde... strøtanke.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Velkommen til Thomas :D ,,,

dejligt med endnu et far og søn procjekt :bravo ,,, så ender det nok med at far også skal have en ,,, så du kan blive knejt igen sammen med alle vi andre til træf :D ,,, kan lige se det for mig,,, farmand betjent til træf susende afsted på en pisse ulovlig Yamaha sammen med 40~50 andre gl, grå hårede der er 15 år igen en weekend eller 2 om året,,, det kan kun blive skiee skægt :lol: :lol: :lol:

At du er "strisser" ser jeg ikke som noget problem,,, det kan da kun give et fagligt indsigt / forståelse i regler og love som vi andre har svært ved at gennemskue :D ,,, til gengæld er du så havnet sammen med nogen der ved hvad en Yamaha og mange andre gl. knallerter består af,,, så kan vi jo yde lidt hjælp den vej også :D ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af tøffe »

ja rart med fler mensker her inde og er du er betjent er bare en hjælp på mange måder set på loven side og det er jo et job som ikke aldtid er lige rart men som jeg syntes kan være meget spænde så rigtig fint med mig og er sikke på at mange ander siger det samme mvh tøffe og god arbejdes lyst med den to hjul
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af Tottenham »

Også velkommen til herfra det nordjyske :(y)
Nu har vi vist alle stillingsbetegnelser :thunge
Dog ikke set en astronaut :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af Kim B S »

Hej Thomas.
Velkommen på forum. :(y) Jeg synes også at det er helt fint at du svare, med den viden du har angående lovgivningen. :bravo Det er jo det der er fordelen ved et forum af denne type, Jo flere folk der er, jo større viden er der, og lovgivning må siges at være temmelig vigtig. :(y)
Og god arbejdstlyst med Yamaha-projektet. :bravo
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af claus olieklud »

hej thomas & velkommen her til danmarks største knallertforum...

som du nok kan se er dette forum for rigtige knallerter og der er en rimelig god orden i tingene... bliver en alt for fræk ift. de skrevne & uskrevede regler, regulerer det hurtig sig selv, idet der er mange incl mig selv som påtaler urimelighedder - når det er sagt skal der også være plads til lidt skæve imput & sjove kommentarer.

personligt kan jeg vældig godt lide knallertforum, man kan spørge om hvad som helst, eller fortælle hvad som helst, bare man gør det på en ordenlig måde - som oftest får man hurtigt et brugbart svar.

har man først deltaget i knallerttræf nogle gange begynder man at kende de forskellige bedre, dette gør man dog også ved at læse de forskellige indlæg, ja nogle gange ved man næsten hvad folk tænker.

ang. dit erhverv er der ingen problemer, faktisk er det ret fedt du fortæller det.
jeg tror der er flere her på forum som er " strisser ", men jeg ved bare ikke lige hvem.

og ja - vi må da havde et par billeder af jeres `76 yamaha.

hilsen olieklud
Thomas Østrup
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: tirs 3. dec 2013 09:46
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af Thomas Østrup »

Tak for modtagelsen!
Vi får at se mht. en Yamaha mere. Jeg må da indrømme at vi allerede har talt om at det kunne være hyggeligt, hvis vi havde en hver, men indtil videre så har vi nok i den ene.....

Mvh. Thomas Østrup
Michael
Gummi rocker
Indlæg: 893
Tilmeldt: tirs 7. sep 2010 10:39
Kontakt:

Re: Nyt medlem - præsentation.

Indlæg af Michael »

Hej Thomas
Velkommen til. :(y) Dejligt du deltager aktivt i forum. Vi er mange herinde som har hjulpet hinanden gennem flere år. Forum har også skabt mange venskaber.
Nu det vigtigste: Hvor er det fedt at du som far, hjælper sønnen med at opbygge en rigtig knallert. :(y) :(y)
Michael
76 DX, 75ér grøn, 77ér Kreidler RS (Cafe) , 75ér Kreidler (Retrocustom)
HVORAF den ene mangler et stjerneforhjul.
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"