Nyt medlem.

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Brugeravatar
pahawi
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 21. sep 2013 23:24
Kontakt:

Nyt medlem.

Indlæg af pahawi »

Hej alle,

Har for nylig tilmeldt mig jeres side og tænkte om jeg lige skulle fortælle lidt om baggrunden:

Min gamle Yamaha-feber har lagt i dvale siden starten af firserne, men synet af et billede fra 76/77 af mig på min kære -75’er (er jeg næsten sikker på det var?) SS’er, vækkede for et par år siden et eller andet i mig, hvorefter jeg så småt begyndte at lede efter en magen til den jeg havde engang. De hænger åbenbart ikke på træerne, så i afmagt købte jeg en -78’er :shock: :lol: Nu er det jo bestemt ikke nogen dårlig årgang, men det er altså "nosseknuseren" jeg brænder for, hvorfor jeg tænkte, om ikke jeg skulle prøve lykken her hos jer :dust Her et billede af min gamle Yamaha, som altså er modellen jeg søger:

Billede

Den endte i øvrigt med at have monteret nærmest alt, hvad jeg kunne opdrive at options, såsom styrtbøjle, tankmåtte, omdrejningstæller, forlygtegitter, kvartkåbe, etc. (kåben var nok noget universal-noget? Min far brugte i øvrigt min kammerats kåbe til at lave en glasfiberform, så han kunne støbe et par stykker til mig og en anden kammerat. Tror jeg har formen endnu……). I de små to år, jeg var arbejdsdreng på en fabrik 12-13 km fra hjemmet, kørte jeg på den tur/retur 5 dage om ugen, og trods motoren blev pint med et 8,5 hk tun (tror jeg det var), kan jeg ikke mindes den svigtede mig een eneste gang. På trods af jeg ikke kunne undgå at køre på større veje til/fra arbejde, gik det godt i forhold til politiet, lige indtil få dage før intentionen var at parkerer den ”for good”, da jeg nu var godt 18 og kørekortet i hus. Surt at miste diverse ulovlige dele og at skulle trække den hjem, men det er der jo nok flere af jer der har prøvet :cry:

Nå, beklager den lange intro – det jeg er ude efter er som nævnt, at hvis nogen har modellen til salg, så sig endelig til. Min matching number -78’er, der ses herunder, kan evt. indgå i handelen:

Billede


PS. For de eventuelle SCO interesserede, så har Yamaha'en selskab i garagen af denne:

Billede

Min far brugte den i 70'erne, hvorefter den stod et desværre ret fugtigt sted, indtil jeg for 4-5 år siden fiskede den frem, og, med stor hjælp af en dygtig mekker, satte den i stand, og gav ham den til sin 79 års fødselsdag. Han lurede sq lidt da jeg kom kørende på den :lol:

Mvh.
Paul
Mechanic to customer: I couldn't fix your brakes, so I made your horn louder........
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Nyt medlem.

Indlæg af strynboen »

det er fine køretøjer...velkommen på forum..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Nyt medlem.

Indlæg af SigSauer »

Velkommen til :-)
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
fiskepeter
Fuldblods knallert
Indlæg: 438
Tilmeldt: ons 15. apr 2009 20:42
Kontakt:

Re: Nyt medlem.

Indlæg af fiskepeter »

Hej Poul fin intro :(y) og Velkommen til....skriv lige hvor i landet du er fra og din alder..det er rarest...

Hilsen Peter Fiskepeter
yamaha dx årg 1978 5 gear på plader grøn Tilsalg Ring 61323242
yamaha dx årg 1977 match krom solgt
yamaha fs1 årg 1988 2 gear match sort solgt
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Nyt medlem.

Indlæg af Kim B S »

Hej Paul.
Velkommen på forum. :D Ellers nogen flotte køretøjer. :bravo Og et herligt gammelt billede fra halvfjerserne, fedt. :(y)
Hilsen Kim.
Senest rettet af Kim B S man 23. sep 2013 22:23, rettet i alt 1 gang.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
pahawi
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 21. sep 2013 23:24
Kontakt:

Re: Nyt medlem.

Indlæg af pahawi »

Tak for den varme velkomst :)

Jeg så dagens lys i -62 og bor i den øverste del af Sønderjylland :wink:

Paul
Mechanic to customer: I couldn't fix your brakes, so I made your horn louder........
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"