Jens W. ny i Fs1 forum.

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Jens W
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 14. aug 2008 10:23
Kontakt:

Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Jens W »

Hej, her er man så 31 år efter. Den aller bedste del af ens liv var klart dengang man var 15-18 år. Ingen bekymringer, ingenting bare sin Yamaha, oa. Mon det ikke er derfor man vender tilbage til den igen, Yamahaen. Det tror jeg, man er jo stort set 16 år igen, bortset fra lidt grå hår og et par kg.
Denne 1979ér fandt jeg i den blå avis til 500,- i et total samlesæt, en dreng som havde fået den af sin onkel, men gav op. Nu har jeg lavet den til min søn Mads. 12år.
Jeg har også gang i en DXér fra 1977 chrom, den skal blive nøjagtig som den var, da jeg havde en sådan ny i 1977.
Af andet som er af samme karakter, har jeg også en Honda Cd 50 fra før 1974, og en Gilera blå model som også er fra før 1974. Jeg mangler kun at finde en Puch, stor 3 gear, eller Flagskib, og en Dax, så er min ungdom på total retro. (næsten)
Det er de knallerter som har gjort størst indtryk på mig, af de 32 stk. som jeg nåede at have dengang.
Tak for en kanon hjemmeside, med info, inspiration og dele. Håber på at møde ligesindede, live.
Håber på at det lykkedes med billeder her i mit indlæg, jeg kan forstå at I eeeeelsker billeder, det gør jeg også selv.

Jeg har også en kone og 4 børn, hvor de to er chefmekanikere Mads 12, Nicolaj 16.

Hilsen Jens W.
Vedhæftede filer
Her er de 70 kg jern man får for 500,- Her inden der kommer glas, sand og maling på.
Her er de 70 kg jern man får for 500,- Her inden der kommer glas, sand og maling på.
Yamaha 2 020 (Small).jpg (79.94 KiB) Vist 4292 gange
De 3 af tappene til kædestrammerne var jo knækket af. Her limet på igen.
De 3 af tappene til kædestrammerne var jo knækket af. Her limet på igen.
Yamaha 2 024.jpg (76 KiB) Vist 4292 gange
Svinggaffelslør af værste grad, jeg tror den har kørt som en boomerang
Svinggaffelslør af værste grad, jeg tror den har kørt som en boomerang
Yamaha 2 026.jpg (46.64 KiB) Vist 4289 gange
Reduceret slør i dobb. støttefod og bremsepedal.
Reduceret slør i dobb. støttefod og bremsepedal.
Yamaha 2 028.jpg (49.01 KiB) Vist 4289 gange
På vej til sandblæser. Her opdager man så et en vandal har savet udstødningsophænget af.
På vej til sandblæser. Her opdager man så et en vandal har savet udstødningsophænget af.
Yamaha 2 029.jpg (109.24 KiB) Vist 4289 gange
Her er den så, ca en måned senere. Ja, der er smuttet nogle Thansen dele på. Man er jo ikke milionær. Ved godt at sideskjold staff. er fra 1977, og Yamahaén er fra 1979.
Her er den så, ca en måned senere. Ja, der er smuttet nogle Thansen dele på. Man er jo ikke milionær. Ved godt at sideskjold staff. er fra 1977, og Yamahaén er fra 1979.
Yamaha 3 013.jpg (67.39 KiB) Vist 4288 gange
Der er heller ingen stjerne skruer på den, desværre. Thansen K1 forskærm er nok det ringeste. Mads syntes den er fin og det er det vigtigste. Min 1977 DX blir 100%, med stjerneskruer, og rigtig liste på sædet. Den har patina, men er uspoleret.
Der er heller ingen stjerne skruer på den, desværre. Thansen K1 forskærm er nok det ringeste. Mads syntes den er fin og det er det vigtigste. Min 1977 DX blir 100%, med stjerneskruer, og rigtig liste på sædet. Den har patina, men er uspoleret.
Yamaha 3 016.jpg (80.86 KiB) Vist 4286 gange
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej Jens, velkommen på forummet, ja vi elsker billeder...

Hvor i landet holder du til ? næsten ligegyldigt hvor så er vi representeret, så at mødes er absolut intet problem !

Vi havde for nyligt træf i karrebæksminde sydsjælland, fantatisk weekend med ligesindede !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af strynboen »

hej jens,,det er skønt at vi 20 år senere har tid til at få repareret de fejl og mangler som dengang ireterede os,,men ikke nok til at få det fixet.det er skønt at køre på en renoveret og fejlfri(næsten)..for dengang var der ikke tid og lyst,til at få det gjort ordenligt...
det var bare afsted :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Jensmc »

Den er rigtig pæn. Din søn bliver rigtig fint kørende. Hvis han giver op, vil jeg gerne give 500,- kr. for den. Så har den jo været udgiftsneutral :lol: :lol: :lol:
Bare den nu kan være i fred.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af dexta »

Hej og velkommen på forum og pæn knallert du har fået lavet dig der, og det var da et røverkøb.. :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Kim B S »

Hej Jens W.
Velkommen på forum. Jeg håber at du må få meget gavn og glæde af det. :wink: :D Jeg kan se at du har rigtig godt styr på at lave knallerter, den ser super lækker ud, den Yamaha du har lavet til din søn. :wink: Så jeg glæder mig til at følge dine kommede projekter. :wink: :D :mrgreen:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Henrik N »

Mojn Jens W

den er blevet hamre flot :shock: og velkommen til forumet
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af nielsfup »

Hej Jens
Og også en velkomst fra Amager
Det der godt ud. Pas på det var også sådan jeg blev Hooked igen
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Jens

Velkommen til dig her på forum :D

jeg kan se at det lykkedes at gøre billederne mindre 8) :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Thomas P. »

Hej Jens.

Velkommen til. Ja, ligesindede er der masser af her, og et live-møde er helt sikkert muligt :)

Rigtig flot yamaha du har lavet :wink:
Mikael
Junior knallert
Indlæg: 31
Tilmeldt: man 8. sep 2008 18:49
Kontakt:

Re: Jens W. ny i Fs1 forum.

Indlæg af Mikael »

Hej Jens.
Velkommen til fra Skanderborg.
Mikael. (32 år, Kone og 2 børn) :wink:
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"